4 בתי ספר ברחבי הארץ זכו היום (ד’) במקומות הראשונים בתחרויות חשיבה מחשובית ורובוטיקה לתכנון ערים חכמות, שנערכו לאורך כל שנת הלימודים:
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית
בית ספר כלניות באר שבע (מקום ראשון ברובוטיקה במסלול סימולטור).
בית הספר קורצ’אק ברמת גן (מקום ראשון בחשיבה מחשובית לכיתות ד’).
בית ספר עדיני בראשון לציון (מקום ראשון בחשיבה מחשובית לכיתות ה’-ו’)
בית ספר יסודי אעבלין (מקום ראשון ברובוטיקה במסלול רובוט פיזי)
מנכ”לית משרד החינוך, הגב’ דלית שטאובר: התחרות מאפשרות לתלמידים להתנסות בעולם התכנות, להתמודד עם אתגרי חשיבה, ולפתח את הסקרנות המוטיבציה והיצירתיות. כמו כן, היא מאפשרת לנו להקנות להם מיומנויות חשובות של יכולת עבודה בצוות, פיתוח שותפות ויכולת למידה עצמאית”.
“אני מברכת את הזוכים ואת המורים הנפלאים שליוו אותם לאורך כל שלבי התחרות, וכמובן גם את מאות אלפי התלמידים שהשתתפו בה. אין לי ספק שהחידושים והפיתוחים הטכנולוגיים שהם יצרו עשויים להאיץ את המעבר לשימוש בטכנולוגיה חכמה לניהול הערים, ולהתנהלות אקטיבית מול התושבים”
במסגרת התחרות התלמידים פיתחו כלים טכנולוגיים חדשניים, שיהוו חלק מהשירותים לתושבים בערי המחר, ובהם: מכשיר טכנולוגי למחזור הפסולת הביתית, שיהווה חלק מההתמודדות עם משבר האקלים, רובוט סולארי שעשוי להציל ילדים במקרה של טביעה במים, ורובוט נחייה שיכול לסייע לאנשים עם לקות ראייה, ולתמוך בהם בפעולות שונות בבית ובחצר.
בשלבי התחרויות המוקדמים השתתפו כ-86,500 תלמידים מ-1,666 בתי ספר בכל רחבי הארץ. לשלב הגמר, שנערך היום ברמת החייל בתל אביב, העפילו 105 בתי ספר, וארבעה מתוכם הם שזכו היום במקומות הראשונים בתחרויות.
במהלך התחרויות נחשפו התלמידים למגוון רחב של כלים חדשניים ולשלל פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך, שנועדו להוביל את מדינת ישראל לעידן שבו הערים מנוהלות באופן דיגיטלי. על מנת לפתור את אתגרי התחרות, התלמידים נדרשים לקודד בשפת הסקראץ’, ולתכנת רובוטים שיבצעו את האתגרים בהצלחה.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il