יום שני , נובמבר 25 2024

רמת גן: כ- 300 רוכבי דו גלגלי צעירים נפגעו בתאונות דרכים בעשור האחרון

רמת גן היא עיר הרביעית במספר הנפגעים אחרי תל אביב, ירושלים ופתח תקווה. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: ''מאחורי כל הרוג כזה ישנה משפחה שחיכתה לו בבית''

אופניים חשמליים צילום נטלי פורטי
אופניים חשמליים צילום נטלי פורטי

לפני כשבוע (2 ביוני 2020) צעיר בן 17 מיפו רכב על אופנועו בדרך ירושלים בעיר, הצעיר נפגע בתאונת דרכים באורח אנוש, הוא פונה לבית החולים וולפסון בחולון ושם נקבע מותו. כלי הרכב הדו גלגלי המאופיין בחוסר יציבות וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שאך קיבלו את רישיון הנהיגה מכניס את אותם צעירים בני 15-24 לקבוצת סיכון מוגבר להיפגע בתאונות דרכים. בשנת 2019 נהרגו 27 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים, זאת לעומת 17 שנהרגו בשנת 2018, עליה של 70%.

ברמת גן נפגעו 297 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 18 רוכבים צעירים.

780 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים נפגעו בתאונות בשנת 2019 ברחבי הארץ, רובם המכריע, 607 מהם, נפגעו בתחום העירוני. גם כאשר בוחנים את מספרי ההרוגים ניתן לראות כי רובם, עשרה מתוך 17 נהרגו בתחום הערים והישובים.

בירושלים נפגעו 106 רוכבים צעירים בשנת 2019 ונהרגו שישה – מספר ההרוגים הגבוה בעשור בעיר. בתל אביב-יפו נפגעו 95 רוכבים צעירים בשנת 2019, בחולון נפגעו בשנה זו 34 רוכבים צעירים וזהו מספר הרוכבים הצעירים שנפצעו בתאונות דרכים, הגבוה ביותר בשמונה השנים האחרונות בעיר.

בעשור החולף נפצעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים קרוב ל-7,049 רוכבים צעירים בני 15 עד 24, 91 מהם נהרגו. מדובר ב-700 נפגעים בממוצע בכל שנה ותשעה הרוגים בממוצע.

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: העלייה במספרי ההרוגים דרמטית ובלתי נתפס שמודבר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון, מאחורי כל הרוג כזה ישנה משפחה שחיכתה לו בבית. הנתונים הקשים צריכים להטריד את כל הגורמים האחראיים לבטיחות בדרכים ועליהם לפעול בהקדם למניעת התאונות המיותרות האלה ולצמצום מספר הצעירים שנפגעים בהן. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשפר את אופן הכשרת הרוכבים הצעירים כדי ללמד אותם לא רק לשלוט באופנוע אלא גם לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. ההכשרה חייבת להיות יסודית יותר כדי לצמצם את מספרם של הרוכבים הצעירים המעורבים בתאונות דרכים ולמנוע את הצעיר ההרוג הבא”.

להלן נתוני ההיפגעות בערים מרכזיות בארץ

  • בתל אביב-יפו נפגעו 1,285 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם עשרה רוכבים נהרגו, תל האביב היא העיר עם מספר הנפגעים הגבוה מכל יתר הערים. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 95 רוכבים צעירים, מהם שניים נהרגו.
  • בירושלים נפגעו 909 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם 20 רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 106 רוכבים צעירים, יותר מבכל יתר הערים. מבין הנפגעים שישה רוכבים נהרגו – זהו מספר הרוכבים הצעירים ההרוגים הגבוה בכל שנות העשור בעיר.
  • בפתח תקווה נפגעו 388 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 30 רוכבים צעירים.
  • בחולון נפגעו 278 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 34 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בשמונה השנים האחרונות בעיר.
  • בחיפה נפגעו 280 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם חמישה רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 33 רוכבים צעירים.
  • בראשון לציון נפגעו 216 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 24 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בשש השנים האחרונות בעיר.
  • בנתניה נפגעו 209 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 14 רוכבים צעירים.
  • בבת ים נפגעו 200 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019). בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 22 רוכבים צעירים.

רישיון לאופנוע ניתן לקבל בגיל מוקדם יותר מאשר רישיון לרכב, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו פחות יקרים מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים מקל על בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. לאור כל אלה, בוחרים צעירים רבים בישראל ללמוד ולנהוג על אופנועים וקטנועים.

הבעיה המהותית שמאפיינת את רכיבת הצעירים על הכלים הדו גלגליים, היא הסכנות הכרוכות ברכיבה עליהם. אופן ההכשרה שניתן לרוכבים הצעירים הוא בעייתי ולוקה בחסר ובנוסף בעת קבלת הרישיון הם אינם נדרשים לנהוג תקופה מסוימת בליווי נהג ותיק, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו, מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

תיעוד האופניים והקורקינטים החשודים כגנובים. צילום: דוברות המשטרה

תושב תל אביב נעצר בחשד לגניבת אופניים וקורקינטים באיזור גבעתיים

תפריט נגישות