הסיבה הראשונית להקמת חטיבות הביניים הייתה אינטגרציה – שילוב בין ילדים שבאים מרקע שונה. לאחר מכן הוסיפו את הדרישה לאקדמיזציה של המורים שמלמדים בחטיבות הביניים.
דעתי הייתה תמיד נגד קיום חטיבות הביניים, ובשנת 1991, כמנהל בליך, הצלחתי לשכנע את ראשי הערים רמת-גן וגבעתיים להשאיר את המבנה הקיים: א-ח, ט-יב.
הסיבה העיקרית להתנגדותי הייתה שכל מעבר נוסף (מדינה, משפחה, דירה) טומן בחובו מספר בעיות עבור הילד.
מלבד זאת, התברר כי בהיעדר מטרה מוגדרת-כמו סקר בזמנו בבתי-הספר היסודיים או בגרות בתיכונים, קשה אפילו להחזיק משמעת, ודאי לא מספיק משמעת לימודית.
כיום, גם לו רצו, לא ניתן כבר לבטל את חטיבות הביניים, ולו מהסיבה של מבנים שכבר מותאמים לכך בכמעט כל הרשויות המקומיות.
אם כך, יש לחזור למטרה הראשונית הקמת חטיבות הביניים-אינטגרציה חברתית. רק בגיל זה אפשר ליצור תשתית של חיים משותפים לקראת חברה מלוכדת בעתיד. וכך נרוויח כולנו, שהשילוב בין נערות ונערים לא יהיה רק בעת גיוסם לצה”ל, אל הרבה יותר מוקדם.
זה דורש שינוי יסודי בתוכנית הלימודים-פורמלית ולא פורמלית- בחטיבות הביניים.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
חטיבות הביניים טעות שקשה לתקן המעבר ל א-ו וז-יב מתקן חלק מהטעות המעבר הנכון בהתחשב במבנים הוא עד סוף כיתה ז וח-יב או לחילופין כמו בארצות הברית חטיבה צעירה קרי גן חובה עד סוף כיתה ד כיתות העד סוף כיתה ח ואז מעבר לחטיבה העליונה שתאפשר גמישות של שלוש עד ארבע שנים לפי הצורך. רצף לימודי הוא הגיון בסיסי.