יום ראשון , יולי 7 2024

11% מכלל ההתחדשות העירונית בארץ – ברמת גן

נתון די קיצוני שהוציא אתר מגדילים, לקראת כנס ההתחדשות העירונית בשבוע הבא, מעיד כי רמת גן מובילה באופן יחסי על כל שאר הערים האחרות בישראל בהתחדשות עירונית. 78% מכלל התחלות הבנייה בעיר ב-2024 היו במסגרת התחדשות עירונית

הריסה של בניין במסגרת פרויקט התחדשות עירונית | צילום – קמיאל, באדיבות מגדילים
הריסה של בניין במסגרת פרויקט התחדשות עירונית | צילום - קמיאל, באדיבות מגדילים

עד כמה שיטת החדשנות העירונית הפכה להיות הבסיס לבנייה ברמת גן? 78% מהתחלות הבנייה ברבעון הראשון של 2024, ו-66% מכלל התחלות הבנייה בעיר בחמש השנים האחרונות, הגיעו כתוצאה מהתחדשות עירונית (פינוי בינוי ותמ”א 38).


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


בסך הכל נרשמו ברמת גן 6,171 התחלות בנייה במסגרת התחדשות עירונית בחמש השנים האחרונות, המהוות 11% מכלל הנתון הארצי של התחלות בניה כאלה 56,450.

רק לשם השוואה, בתל אביב עומד אחוז ההתחדשות העירונית בתקופה הזהה על 46% בלבד. אם יש מתחרה כלשהי לרמת גן מבחינת התחדשות עירונית, הרי שזוהי שכנתה גבעתיים שבחמש השנים האחרונות רשמה 74% של התחלות בנייה מסוג זה. עם זאת, לנוכח הבדלי הגודל, קשה להשוות בין הערים.

20 הערים המתחדשות ביותר בישראל ב-5 השנים האחרונות | נתונים: מתוך ההלמ”ס, באדיבות מגדילים
20 הערים המתחדשות ביותר בישראל ב-5 השנים האחרונות | נתונים: מתוך ההלמ”ס, באדיבות מגדילים

יש לציין, מדובר בסקירה מיוחדת שנערכה לרגל כנס הנדל”ן הארצי השנתי של אתר מגדילים שייערך ב- 9 ליולי באצטדיון סמי עופר בחיפה.

כרמלה קופר, עורכת ראשית במגדילים הוסיפה: “פרויקטי ההתחדשות העירונית הולכים וצוברים תאוצה בעיקר במרכז הארץ ובשרון. לכן, למרות שהשיעור הארצי הממוצע של התחלות בנייה במסגרת התחדשות עירונית בחמש השנים האחרונות עומד על  17%, בחלק מערי המרכז והשרון יותר ממחצית הדירות החדשות נבנות במסגרת התחדשות עירונית והמובילה בניהם היא גבעתיים עם 74% מהתחלות הבנייה בחמש השנים האחרונות.

“לעומת זאת בערים כמו אשקלון, בית שמש ובאר שבע המדורגות בין עשרת הערים שבהן הייתה הכי בנייה חדשה בחמש השנים האחרונות, שיעור התחלות הבנייה בהתחדשות עירונית ביחס להתחלות הבנייה הכלליות הוא מזערי. אמנם כיום ניתן לראות במרבית הערים, גם בפריפריה התקדמות משמעותית בקידום תוכניות להתחדשות עירונית אולם המבחן האמיתי הוא מבחן הביצוע ולא תוכניות על הנייר”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. כול הכבוד לכרמל העיר מתחדשת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

שטרית (משמאל) ונודלמן. “מישהו אחר היה יכול להתעצבן” | צילום: דוברות מד”א

תושב רמת גן ניצל בנס: החובש זיהה שאינו נוסע בירוק – והציל את חייו

תפריט נגישות