יום ראשון , יולי 7 2024

העתירה על תקציב רמת גן: יתקיימו דיון והצבעה נוספים – “ששאמה ישלם מכיסו”

במסגרת עתירת ליעד אילני, בית המשפט המחוזי בתל אביב המליץ לעיריית רמת גן להוסיף לסדר היום הבא של מועצת עיריית רמת גן סעיף שבמסגרתו ייתנו הערות לתקציב ולאחר מכן תתקיים הצבעה בנושא. אילני: "בזכות העתירה, תינתן לסיעה זכות הדיבור הבסיסית של 40 דקות". העירייה לא הגיבה לפנייתנו בנושא

ישיבת “המריבה” על התקציב | צילום: מתוך הפייסבוק של עיריית רמת גן
ישיבת "המריבה" על התקציב | צילום: מתוך הפייסבוק של עיריית רמת גן

את החלק המעניין והעסיסי ביותר בדיון בעתירתו של יו”ר האופוזיציה ליעד אילני וסיעת רמת גן שלנו נגד ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה, עיריית רמת גן ומועצת עיריית רמת גן, אין באפשרותנו להביא.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


זהו החלק המצוי מחוץ לפרוטוקול הישיבה שנערכה ביום שני בבוקר בבית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים בתל אביב.

אולם הפרטים “היבשים” ידועים כמעט לכל מי שעוקב אחריהם. אילני, באמצעות ד”ר מתן גוטמן ועו”ד ניר פרידמן, הגישו עתירה נגד תקציב מועצת רמת גן 2024, זאת לנוכח התנהגות שאינה חוקית לכאורה על ידי ראש העירייה שאמה בנושא אישור התקציב של העירייה. כזכור, בעתירה נטען כי שאמה קרא את חברות סיעת רמת גן שלנו, נאווה רביבו ואביבית  נמרודי לסדר משום שלא שהו במקומן לכאורה ומנע מהם לדבר לטענת העותרים. חברי האופוזיציה הושבו לטענתם כך שיהיו מפוצלים. כמו כן, מנע מיו”ר האופוזיציה אילני לדבר בתקציב ב-16.5.24. רמת גן שלנו טענה אז לפגיעה בשיח הדמוקרטי מצידו של שאמה, ולהעברת תקציב בלתי חוקית לכאורה כתוצאה מכך.

השבוע הגיעה עתירתו של אילני אל בית המשפט. כעולה מהפרוטוקול, הגיעו הצדדים להסכמה שדיון בהערות לתקציב 2024, יוחזר לישיבת המועצה הקרובה כך שייערך בו דיון ותתקיים הצבעה נוספת לאחריו.

במסגרת הדיון נרשם עימות מסוים בין עו״ד גיא בוסי שייצג את שאמה הכהן והעירייה, לבין כב׳ השופט עודד מאור שהתייחס לתשובתו של בוסי לעתירה כ”טענות אווירה”. כמו כן, טען בוסי כי בית המשפט:

“בחר לאחוז בשלוש שניות מתוך הסרטון ולהגיד מה הוא רואה לנכון כהפרעה ומה הוא לא רואה כהפרעה, בית המשפט נמנע מלהסתכל על התמונה בכללותה”.

כן כינה עו״ד בוסי את העותר אילני ״פרובקטור״. ואף טען שאילני לא הגיע לישיבות העירייה בנושא ולא אסף חומרים שהוכנו לו – יש לציין שאילני חזר וטען שהוא וסיעתו אינו מקבלים במה סבירה בישיבות העירייה.

בסופו של דבר, בית המשפט המליץ לצדדים שהדיון בתקציב 2024 יחזור למועצת עיריית רמת גן הקרובה, ולאחריו תתקיים הצבעה בנושא. הצדדים קיבלו את המלצת בית המשפט.

המשיבים (היינו עיריית רמת גן, ראש העירייה שאמה ומועצת העיר), חויבו בהוצאות משפט בגובה 10,000 שקלים בתוספת מע”מ הוצאות מידתיות בעתירה מינהלית שבה לפי דברי בית המשפט העותר אינו עושה לביתו אלא עותר למען הציבור.

יו”ר האופוזיציה אילני, מצידו, הוסיף ואמר לאחר הדיון: “אפנה לחיוב אישי במשרד הפנים, על מנת שזו תחייב את כרמל שאמה להחזיר לקופת העירייה מכיסו האישי את כלל ההוצאות שנפסקו נגד העירייה… לא ייתכן שתושבי רמת גן יצטרכו לשלם מכיסם עבור התנהלותו”.

אילני בירך על המלצת בית המשפט שכן “בזכות העתירה,תינתן לסיעה זכות הדיבור הבסיסית של 40 דקות”.

מעיריית רמת גן ומראש העירייה שאמה טרם נמסרה תגובה. רמת גן גבעתיים ניוז תביא את התגובה כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם:

החולדות השתלטו על פינת האכלה בהראשונים: “רמת גן ה-2 אחרי תל אביב”

תושב השטחים תקף אישה וביצע בה מעשה מגונה בחניון בי”ח שיבא רמת גן

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

שטרית (משמאל) ונודלמן. “מישהו אחר היה יכול להתעצבן” | צילום: דוברות מד”א

תושב רמת גן ניצל בנס: החובש זיהה שאינו נוסע בירוק – והציל את חייו

תפריט נגישות