יום ראשון , יולי 7 2024

החולדות השתלטו על פינת האכלה בהראשונים: “רמת גן ה-2 אחרי תל אביב”

סרטון ויראלי שהופץ אתמול (א') בערב ברמת גן גרר אינסוף שיתופים. בסרטון נצפית "משפחת" עכברושים משתלטת על פינת האכלה לחתולים בשכונת הראשונים. כדי להבין את היקף התופעה דיברנו עם איתי "הלוכד" פוטש ויצאנו עם בשורה לא משהו: "זו חולדת ביוב, חולדה נורבגית והיא פחות נחמדה". אה, והן גם אינטליגנטיות. מעיריית רמת גן טרם התקבלה תגובה

חולדה נורווגית. קצת פחות חברה | צילום אילוסטרציה: Pexels
חולדה נורווגית. קצת פחות חברה | צילום אילוסטרציה: Pexels

הסרטון שרץ אתמול בערב (א’) ברשתות החברתיות ברמת גן גרם לצופיו לתחושה לא משהו, בלשון המעטה. מצד אחד, בית האכלה לחתולים היא מטרה נעלה, לא פחות. מצד שני? מה קורה כשהוא הופך לבית האכלה לחולדות.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


לצורך הבנת היקף הבעיה, תפסנו לשיחה את איתי “הלוכד” פוטש (46), אדם שבמידת מה הקדיש את עצמו ללכידת חולדות. כמה הקדיש? בוא נגיד שיש לו קעקוע של אחת ביד הלוכדת.

“רמת גן במקום השני במספר החולדות אחרי תל אביב. הסיבה היא הפארקים והעצים. מעבר לזה הן גם נכנסות לבתים, במיוחד איפה שיש חתולים, ככה שזה לא מפתיע. הן מתות על האוכל היבש של החתולים. זה אחד הדברים החביבים עליהם בבתים. אז למי שיש כלב או חתול, אתה הרבה פעמים נתקל בזה שמאחורי המקרר, הם פשוט אוספים לערימה את האוכל היבש, לא גרגר, שניים, אלא 500. ממש ערימה”.

יש מקום ברמת גן שהן נפוצות בו יותר?

“קודם כל יש 2 סוגים. אחת היא חולדה מצויה, שיש לה זנב ארוך יותר והיא מטפסת. היא חולדת עצים והיא אוהבת עליות גג. ככה שבמקומות כמו רמת חן שיש הרבה עצים או בבתי רכבות, היא יותר נפוצה. הן במיוחד אוהבות גגי רעפים”

“החולדה השנייה, היא חולדה נודדת, חולדת נורבגית, חולדת אוניות או בשמה הנוסף חולדת ביוב. זו החולדה שאנחנו רואים בסרטון”.

ומה הסיפור איתה?

“היא אוהבת בעיקר איזורי חוף. פעם היא הייתה רק מצויה שם, אבל אז כשהמציאו את הביוב היא נכנסה לפנים הארץ, כי היא יכולה לקבל נוזלים מכל דבר. והביוב פשוט סגר לה את הפינה. זו חולדה עם זנב בשרני יותר, היא לא מטפסת. זו חולדה שהיא יותר רעה. היא יכולה לאכול תרנגולות, יכולה לנשוך בני אדם.

“כעקרון חולדה היא חיה נרדפת. היא לא נותנת יותר מדי צ’אנס לתפוס אותה. היא מסתתרת וככה היא גם שרדה. אז כשלוכדים אותה, צריך ממש להפוך את הבית, לפרק מכשירי חשמל במידת הצורך, ולעבור חדר חדר. כי ככה היא עובדת, לכל בית שהיא נכנסת היא חייבת למפות אותו. ואתה צריך להיות 2 צעדים לפניה. כי היא חיה מאוד אינטילגנטית. יש לה אפילו מעין חוש שביעי, חוש ניווט, שאומר לה כמה קפיצות היא צריכה לעשות כדי להגיע לחור שלה. גם אם תוריד לה את העיניים והאוזניים, היא עדיין תדע להתמצא”.

איתי “הלוכד” עם חברה | צילום: איתי “הלוכד” פוטש
איתי “הלוכד” עם חברה | צילום: איתי “הלוכד” פוטש

רגע איך הגעת לחולדות בכלל?

“אני מגיל 8 תופס חיות. לא הייתי כל כך הולך לבית ספר ולא הייתי משחק כדורגל הייתי תופס חיות. גידלתי נחשים כשהייתי ילד אז, הייתי צריך להאכיל אותם במשהו ומה לעשות הם לא אוכלים חסה. אז הייתי צריך לתפוס כאלה ואז לא היו מוכרים עכברים. אז פשוט התחלתי ללכוד אותן”.

זה לא מפחיד?

“לא, לא יותר מפחיד אותי לשבת במשרד ולהשתעמם למוות”.

זה מפחיד גם.

“זה מאוד מפחיד”.

עיריית רמת גן לא הגיבה לפניתנו בנושא החולדות.

ליצירת קשר עם “איתי הלוכד”  – ניתן ליצור קשר במספר ⁦050-260-0601⁩

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות
לקריאת כל התגובות

2 comments

  1. הגיע הזמן ולעשות מבצע סרוס ועיקור לחתולים בישראל ולאסור לאלתר האכלות בכל פינת רחוב זה ממלא את המדינה במזיקים שיוצאים מכלל שליטה

  2. תודה לכל המזיקים שמקפידים להאכיל חתולים וחולדות . מעשים אלה מסכני בריאות הצבור!
    רוצים חיות ” חביבות בביתכם- בבקשה לא ברשות הרבים!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

שטרית (משמאל) ונודלמן. “מישהו אחר היה יכול להתעצבן” | צילום: דוברות מד”א

תושב רמת גן ניצל בנס: החובש זיהה שאינו נוסע בירוק – והציל את חייו

תפריט נגישות