יום ראשון , יולי 7 2024

אקזיט בתל השומר: סטארטאפ בבעלות זרוע החדשנות נמכר ב-466 מיליון $

שמח בבית החולים הרמת גני. חברת בלקין ויז'ן (Belkin Vision) שהינה ברובה בבעלות משותפת של זרוע החדשנות של שיבא, ARC, ושל חברת רמות מאונ' תל אביב, נמכרה לענקית הביוטק Alcon בסכום עתק. החברה פיתחה מכשיר חדשני לטיפול בגלאוקומה

ARC,, זרוע החדשנות של שיבא. כסף בצד, מדובר בטיפול משנה חיים | צילום: דוברות שיבא
ARC,, זרוע החדשנות של שיבא. כסף בצד, מדובר בטיפול משנה חיים | צילום: דוברות שיבא

בית החולים תל השומר ברמת גן, הודיע כי זרוע החדשנות שלו ARC ביצעה אקזיט ומכרה את בלקין ויז’ן, חברה שפיתחה מכשיר לייזר אוטומטי ללא מגע לטיפול במחלת הגלאוקומה (אחד משני הגורמים המובילים לעיוורון – 70 מיליון מטופלים בכל העולם).


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


הוקמה בשנת 2013 ע”י פרופ’ מיכאל בלקין מהמכון לחקר העין של אוניברסיטת ת”א בשיבא ודריה למאן בלומנטל, המכהנת גם כמנכ”לית החברה. החברה פיתחה יחד עם ד”ר מרדכי גולדנפלד את המכשיר ששמו Eagle. בדצמבר האחרון  קיבל המכשיר את אישור ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני).

בלקין ויז’ן היא סטאראפ ישראלי שהוקם במסגרת ARC – זרוע החדשנות של המרכז הרפואי שיבא ובשיתוף עם חברת רמות של אוניברסיטת ת”א. פלטפורמת ARC (ראשי תיבות של Accelerate, Redesign and Collaboration) פועלת להטמיע חדשנות פורצת דרך בתחום הבריאות בעולם, באמצעות שיתופי פעולה בינלאומיים וגישה מובנית לחדשנות, תוך התמקדות בחדשנות בבריאות דיגיטלית.

Alcon היא החברה המובילה בעולם לטכנולוגיות לטיפול בתחום העיניים ומוכרת בהקיף של כ-10 מיליארד דולר בשנה, היא רכשה את בלקין ויז’ן בכ-466 מיליון דולר. יש לציין שסך ההשקעות בבלקין ויז’ן בטרם האקזיט נאמד ב-40 מיליון דולר, מכך יש להבין שהמשקיעות הגדולות בה, ובראשן ARC הכניסו סכום לא מבוטל כתוצאה מהמכירה.

עם השלמת עסקת הרכישה שלה על ידי Alcon תצטרף בלקין ויז’ן לחברות נוספות ששייכות לרשת החדשנות ARC כמו Endoways BurnAlong, שעשו אקזיטים דומים.

אבנר הלפרין, סגן מנהל מרכז החדשנות ARC ומנכ”ל חברת המסחור שיבא אימפקט: “עסקת הרכישה של בלקין ויז’ן היא דוגמה נוספת לכך ששדה ההיי-טק והסטארטאפ הישראלי עדיין חי ובועט ואינו עוצר או מאט, גם בימים אלה. מדובר במיזם שהוא פרי שיתוף פעולה עמוק ואיכותי בין אוניברסיטת תל-אביב למרכז החדשנות ARC בשיבא ואשר ממחיש באופן המובהק ביותר שהחיבור בין חדשנות טכנולוגית, יזמות ישראלית וקלינאים שנמצאים ליד מיטת המטופל מחולל הצלחות שמשפרות את פניה של הרפואה ומיטיבות עם מטופלים ברחבי העולם ולצד זאת גם מייצרות רווח למשקיעים אני מברך את הנהלת חברת בלקין בראשותה של המנכ”לית דריה למאן-בלומנטל, שהובילה את החברה להצלחה בינלאומית למרות ועל אף אתגרי התקופה”.

פרופ’ מיכאל בלקין, מייסד בלקין ויז’ן אמר: “העסקה הזאת מסמנת את תחילתה של דרך חדשה, שתביא טיפול חדשני ויעיל בגלאוקומה שיכול להציל את מאור עיניהם של מטופלים רבים ברחבי העולם. אני מברך על החיבור לשחקנית גלובלית כמו Alcon אשר מאפשר לנו להפיץ ולחשוף פיתוח רפואי ישראלי פורץ דרך לקהלים נרחבים ולשפר בכך את רפואת העיניים בעולם כולו”.

הסכם הרכישה של בלקין ויז’ן ע”י Alcon נחתם בתחילת מאי 2024, ומספר ימים לאחר מכן דיווחה עליו לבורסת ת”א חברת ביולייט, שהיא אחת מבעלות המניות בבלקין ויז’ן. אתמול (1.7.24) הושלמה עסקת הרכישה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

רס”ן (במיל’) איתי גלאה ז”ל. צילום: דובר צה”ל

דובר צה”ל מודיע: רס”ן (במיל’) איתי גלאה ז”ל מרמת גן נפל בלחימה בצפון

תפריט נגישות