מנצור שירת במשך רוב הקריירה שלו במשמר הגבול, ונמצא החל מ-2018 במשטרה הכחולה במרחב דן. בראיון ל’רמת גן גבעתיים NEWS’ מספר מנצור על אתגרי מרחב דן הייחודיים, ונותן טיפים והמלצות למשתמשי הדרך בעונה זו.
“משטרת ישראל ביצעה ומבצעת בראש ובראשונה פעולות מקדימות. אם זה סיורי שטח במוקדים “אדומים”, ניקוי קולטנים, גיזום עצים ותיקון תשתיות. כל הפעולות הללו נעשות בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות שנמצאות תחת מרחב דן”.
מהם היעדים של המשטרה בתקופת החורף?
“היעד המרכזי שממנו נגזרות כלל הפעולות שלנו הוא שמירה על כלל הציבור מהסכנות בזמן השימוש בדרך, בין אם אלה נהגים או הולכי הרגל.
המשטרה כמובן תהיה ערוכה בכוחות מתוגברים, בדגש על כבישים סואנים ובתי ספר ונסייע בכל מה שניתן וצריך”.
מהן הסכנות העיקריות?
“הסכנה העיקרית היא מצב השטח. לאור הגשמים, בעיקר הראשונים, הכבישים מאוד חלקים, בחלק מהמקרים ישנם גם שיטפונות ובורות שנפערים בכבישים. כל אלו עלולים לגרום כמובן לפגיעה בחיי אדם.
הסכנה היא גבוהה יותר כמובן לרוכבי הדו-גלגלי, בדגש על מיקרו-מוביליטי, שזה קורקינטים ואופניים חשמליים. קסדה היא כמובן חובה, ואנו ממליצים לרוכבים אלה ללבוש גם אפוד זוהר על מנת שיבלטו יותר כשהראות נמוכה”.
איך אפשר למנוע פגיעה בחיי אדם?
“הסכנות הללו, בנוסף לראות לקויה בעקבות גשמים או ערפל, מחייבות את הנהגים לנסוע במהירות נמוכה מהרגיל, כדי שיהיה מספיק זמן תגובה שיספיק למנוע תאונות ופגיעה בחיי אדם”.
בנוסף אני קורא מכאן לכלל הנהגים לבצע מספר פעולות מניעה קריטיות: בדיקת תקינות הבלמים, בדיקה ומילוי אוויר בצמיגים, התקנת מגבים חדשים. כלל הדברים האלה יסייעו בתקלות שעלולות להיווצר לרכב, וגם ימנעו בזמן אמת תאונות”.
אתם מבצעים אכיפה לרכבים שלא ערוכים כיאות לחורף?
“אנחנו מבצעים ונמשיך לבצע אכיפה, במקרים המצריכים זאת ותוך הפעלת שיקול דעת של השוטר בשטח. במקביל, במידה ומדובר בעבירות קלות, אנחנו דוגלים בביצוע הסברה לנהג, שתסתיים במפגש חיובי של שוטר ואזרח, במסגרתו יסביר השוטר לנהג על הליקויים ברכבו ומה עליו לעשות על מנת לתקנם”.
יש למשטרת התנועה במרחב דן אתגרים מיוחדים לאזור?
“השנה, בניגוד לשנים קודמות, יש לנו אתגר חדש שלא הכרנו וזה הרכבת הקלה. הרכבת נכנסה לעבודה בשנה האחרונה וזה אתגר חדש עבורנו, גם באזור רמת גן שם היא כבר עובדת במסגרת הקו האדום, וגם בבקעת אונו, שם יעבור הקו הסגול והוא בשלבי עבודה מתקדמים.
מקפד מרחב דן נצ”מ דניאל חדד קיים ישיבה עם כלל הגורמים של הרכת הקלה וביצע תיאום ציפיות מול כלל הגורמים האחראיים על הרכבת הקלה כדי לנסות ולהבין איך מתמודדים עם האתר הזה”.
מהן בעצם הסכנות הייחודיות בעקבות הרכבת?
“קודם כל הבנייה של הרכבת יוצרת הרבה שיבושים בכבישים. הקו הסגול עדין בעבודה וזה גורם לפגיעה בתשתיות במקומות של הכרנו בעבר, כמו בורות בכבישים והצפות.
בנוסף אנו לוקחים בחשבון אירועי קיצון שיכולים להתרחש, כמו גשמים חזקים וממושכים, שעלולים לגרום להצפות בתחנות התת קרקעיות. כמובן שיש ניקוזים ותשתיות שאמורים למנוע את זה, אבל אנחנו נערכים מה שנקרא “בחומרה” ונערכנו למקרה כזה של חילוץ אנשים וכו’ שחס ושלום יקרה. לשם כך נערכנו ותיאמנו ציפיות עם כל הגורמים האחראיים על הרכבת”.
אריאל תודה רבה לך
“תודה רבה ומאחל לכולנו חורף נעים ובטוח בדרכים”.
אולי יעניין אותך גם: גבר ואישה בשנות ה-70 וה-80 אותרו ללא רוח חיים בדירה ברמת גן, שירות התעסוקה פותח את לשכותיו לקבלת קהל
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il