יום שני , נובמבר 25 2024

ר”ג: עלייה במספר נפגעי הולכי רגל במעברי חציה

מנתוני עמותת אור ירוק, ב-2020 חלה עלייה של 13 נפגעי הולכי רגל במעבר חציה בעיר, בזמן שבגבעתיים מגמה הפוכה. מנכ״ל אור ירוק: ישראל היא מקום מסוכן ללכת ברגל"

מעבר חציה מסוכן (צילום אור ירוק)
מעבר חציה מסוכן (צילום אור ירוק)

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס, בשנת 2020 נהרגו 33 בני אדם בעת שחצו את הכביש, במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם – מעבר החציה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


מדובר בעלייה חדה של 57% לעומת מספר ההרוגים בשנת 2019, במהלכה נהרגו 21 הולכי רגל בעת שחצו במעבר חציה.

ברמת גן לבדה נפגעו 529 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם שישה בני אדם נהרגו.

בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 61 הולכי רגל, מהם אחד נהרג – זאת לעומת שנת 2019 שבמהלכה נפגעו 48 הולכי רגל במעבר חציה בעיר.

בגבעתיים השכנה נפגעו 129 הולכי רגל במעבר חציה בעשור החולף, מהם 3 נהרגו.

ב-2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 19 הולכי רגל, 1 נפצע קשה ו-18 קל. מדובר בירידה של 3 נפגעים קשה מ-2019, אך עלייה במספר הנפגעים קל, 14 מול 18 לפני שנה.

תצפית מתנדבי עמותת אור ירוק

מתנדבי העמותה בדקו באופן מדגמי את התשתית סביב 275 מעברי החציה בכ-100 רשויות ברחבי הארץ..

• ב-72% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים פס האטה לפני מעבר החציה.

• 43% ממעברי החציה שנבדקו היו דהויים או מחוקים.

• ב-32% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים תמרור המתריע על הימצאות הולכי רגל או שהוא לא היה תקין.

• ב-14% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה קיימת תאורה.

• ב-8% מעברי החציה שנבדקו לא הייתה קיימת הנמכה מהמדרכה בפתח מעבר החציה

תאונות הולכי הרגל עולות למדינה כסף רב

על פי נתונים שהגיעו לידי עמותת אור ירוק, בכל שנה מסתכם הנזק הכלכלי למדינה מתאונות דרכים שבהם מעורבים הולכי רגל ב-2.4 מיליארד שקלים, כל תאונה שבה נפגע הולך רגל עולה למדינה 277 אלף שקלים בממוצע.

הפתרון? פשוט, זול ומציל חיים – פס האטה מפחית את תאונות הדרכים ב-40% באותו מקום בו הוא מותקן.

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “מדינת ישראל היא מקום מסוכן ללכת בו ברגל. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחצות רק במעבר חציה אבל המעבר הפך למסוכן ולא בטוח.

זירת ההיפגעות מאוד ברורה ולכן חייבים לרסן ולמתן באמצעות פסי האטה את מהירות נסיעת כלי הרכב ליד בתי ספר, גני ילדים, פארקים וגינות ציבוריות כדי להפחית את הסיכון לפגיעה בילדים. גם ליד בתי אבות ומרכזי יום לקשיש יש להתאים את התשתית כך שתיתן עדיפות לאזרחים וותיקים ותאפשר להם חציית כביש בטוחה.

הגיע הזמן לתת עדיפות להולכי הרגל על פני כלי הרכב, כי בכל מפגש בין הולך הרגל לכלי הרכב – הולך הרגל תמיד יפסיד וייפגע”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

תיעוד האופניים והקורקינטים החשודים כגנובים. צילום: דוברות המשטרה

תושב תל אביב נעצר בחשד לגניבת אופניים וקורקינטים באיזור גבעתיים

תפריט נגישות