התוכנית תכלול מערך עשיר של טיילות, שבילים וגשרים להולכי רגל, לרוכבי אופניים ולרכב ‘שאטל’ פנימי, נטיעות של אלפי עצים, תאורה וגם מפעל ניקוז שיאסוף את רוב מי הגשמים של גוש דן.
התוכנית משתרעת על שטח נרחב של כ-5,500 דונם, בתחום שבין כביש 1, כביש 4 וכביש 461 וכן בתחום השטחים החקלאיים של מקווה ישראל, בין כביש מס’ 1 לכביש מס’ 44. שטח הפארק הינו שטח גלילי, כלומר, הוא אינו בתחום מוניציפלי של רשות מסוימת, ולכן הוא מצוי באחריות הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב.
כמו כן, הפארק יהווה חוליה חשובה והכרחית במערך ניהול הנגר (מי הגשמים) של אגן נחל איילון, המשתרע ממורדות הרי יהודה והרי השומרון ועד לכניסת הנחל לתעלת האיילון, במרחב הבנוי סביב נתיבי איילון.
התוכנית כוללת מערך עשיר של טיילות, שבילים וגשרים להולכי רגל, לרוכבי אופניים ולרכב ‘שאטל’ פנימי, דרכי גישה, רחבות פעילות, אזורי שהייה, נטיעות של אלפי עצים, תאורה, קידוחי מים להשקיה ותשתיות.
הטופוגרפיה של הפארק מתוכננת כך שבאירועי גשם כבדים יווסתו מי הגשמים שזורמים כיום לתעלת האיילון (מאגן הניקוז שמתחיל מיהודה ושומרון וכולל ערים רבות במרכז הארץ) על ידי שני מאגרים של כ-7.4 מלמ”ק, ובכך יצמצמו באופן ניכר הצפות. כזכור, הקמת מפעל הניקוז הינו תנאי להקמת מסילת הרכבת הרביעית בתוואי האיילון, בהתאם לתוכנית המקודמת בוועדה לתשתיות לאומיות (תת”ל 33).
עבודות הביצוע של השלב הראשון יארכו כ-4 שנים וצפויות להתחיל בקיץ הקרוב.
יו”ר הועדה המחוזית תל אביב, אדר’ דניאלה פוסק: “מברכת על סיום שלב נוסף בקידום הקמת ה-“סנטרל פארק” של מטרופולין תל-אביב אשר יהווה מרחב של טבע, נשימה והתרגעות בלב מטרופולין הולך ומצטופף, לתושבי המרחב ולדורות הבאים”.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
מדהים,בהצלחה❤🙏
יאלה . הגיע הזמן.