בכתב התביעה נטען כי התובעים הם נוסעים בתחבורה הציבורית. הנתבעת היא מפעילת קו אוטובוס. התובעים טוענים כי ביום 24.03.17 הם המתינו לקו אוטובוס מספר 92 בתחנת “קניון איילון” ברמת גן. האוטובוס אמור היה לצאת מהתחנה בשעה 14:15. בשעה 14:30, פנה התובע לסדרן הנתבעת במקום לברר מתי יגיע האוטובוס, אך הסדרן השיב בגסות. בפועל הגיע אוטובוס לתחנה רק בשעה 15:00. על כן, הם עותרים לחייב את הנתבעת לשלם להם פיצויים בסך 2,000 ₪ ובתוספת הוצאות.
מנגד טוענת הנתבעת כי קו האוטובוס יצא מהתחנה במועד, בשעה 14:15. זאת בהתאמה ללוח הזמנים המאושר של הקו . ב’דן’ טענו כי בבירור שנערך מול הסדרן, הוא הכחיש את הטענה כי השיב באופן שאינו עולה בקנה אחד עם תפקידו.
במהלך פסק הדין ציינה השופטת שלא אחת מובאות בפני בית המשפט תביעות כנגד חברות המפעילות קווי אוטובוס בטענה כי הן אינן עומדות בתנאי הרישיון בכל הנוגע ללוח הזמנים בהפעלת הקו. במקרה שאירע ב2016 מספרת השופטת “כי הוכח שחברת האוטובוסים הפרה את הוראות הרישיון שמונה פעמים ועל כן, חויבה החברה בתשלום סך כולל של 7,000 ₪”.
בקשת רשות ערעור לבית משפט המחוזי שהוגשה על פסק דין זה נדחתה. ושם קבעו השופטים בין היתר “יש לראות בחומרה מצב שבו אוטובוס אינו מגיע במועד הקבוע. תחבורה ציבורית אמורה להיות אמינה, מהימנה ולשרת את הצרכנים לפי תנאי הרישיון. עוגמת הנפש הנגרמת לצרכן הממתין לשווא בתחנה בימי גשם או בימי שרב, היא ברורה ומובנת”.
כאמור שופטת בית משפט השלום בתל אביב דלית ורד הורתה לחברת ‘דן’ לפצות את הנוסע בסכום של 250 ₪ ועוד 100 ₪ הוצאות. בהחלטתה ציינה השופטת “מתקין תקנות התעבורה ביקש להסדיר קבלת יחס נאות ואדיב לנוסעים המשתמשים בשירותי התחבורה ציבורית. לפיכך, ה חיקוק לפי פירושו הנכון נועד לטובתם או הגנתם של המשתמשים בשירותי התחבורה הציבורית, והפרתו גרמה לאותו נזק מסוג או מטבעו של הנזק שאליו התכוון החיקוק.לפיכך זכאים התובעים לפיצוי בגין עגמת נפש.”
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il