משרד התחבורה הודיע כי החודש יוציא למכרז את קווי מוניות השירות החדשים. לפי מפת הקווים העדכנית נראה כי צפויה פגיעה משמעותית בכמות קווי מוניות השירות שיעברו בעיר. משה שליט, תושב העיר ומנהל קהילות פייסבוק ברמת גן, אשר התריע במשך חודשים ברשתות החברתיות מפני הפסקת פעילות של מוניות השירות בעיר, זועם.
“בינואר משרד התחבורה פירסם 117 קווי שירות חדשים. וראיתי שברמת גן לא הופיעו כאלה כמעט בכלל. אולי קו אחד”, מספר שליט, “נאמר בפירסום כי יש לציבור חודש להגיש התנגדויות או לבקש קווים נוספים. הצעתי קו מתל השומר שיחצה את הירדן ליד המכללה, מרום נווה, נגבה עד לרואה, ויחצה את כל רחוב הרואה עד כיכר רמב״ם, ומשם ייסע דרך הרצל ז׳בוטינסקי ויגיע לבורסה. הם רשמו שצריכים שיעברו במקומות עבודה, בבורסה אין שום קו שירות שעובר ומשרת את תושבי העיר שעובדים בבורסה, ומשם לתחנת הרכבת ויגיע לתל אביב לרידינג דרך דיזינגוף. כי הקווים האלה אמורים להיות חלק ממערך התחבורה הציבורית”.
מתי החלטת לנסות לעורר מודעות לעניין גם ברשתות החברתיות?
“כתבתי כמה פוסטים בפייסבוק כבר בינואר ואנשים פנו אליי. ביקשתי שיציעו עוד הצעות, כי קו אחד זה לא מספיק. נגיד בבת ים הוסיפו 3 קווים ובתל אביב 9 קווים. ברגע שמנתקים את מוניות השירות מרמת גן מנתקים אותנו בסופי שבוע ובשעות הלילה. נגיד ההורים שלך ביבנה, אז לא תוכל לחזור לרמת גן בלילה. לא נראה לי הגיוני. מה גם שלעירייה אין פה הוצאות, צריך היה רק לפנות למשרד התחבורה”.
“אחת הערים היחידות ללא מוניות שירות”
ראש האופוזיציה, אדם קניגסברגר, נשמע מוטרד גם הוא מההיעלמות הצפויה של קווי מוניות השירות מהעיר. “בזמנו קראתי בפייסבוק שמשה שליט הגיש בקשה לשני קווים מסוימים והוא כתב שעירית רמת גן לא הגישה בקשה לקווי מוניות מיוחדים. קווי שירות. הגשתי שאילתה ושאלתי מדוע העירייה לא הגישה את הבקשה בזמן. קיבלתי מענה שהגישו, אולי הועדה שכחה, והם יבדקו את העניין. לפי מה שאני רואה היום, הם לא הגישו ולא בדקו. רמת גן תהיה אחת הערים היחידות ללא מוניות שירות”.
תגובת עיריית רמת גן: “עיריית רמת-גן עושה כמיטב יכולתה לקדם את תחום התחבורה הציבורית בתחומיה, אך לצערנו, העירייה אינה מוסמכת לאשר נושאים בתחום התחבורה הציבורית. משכך פנתה העירייה בכתב למשרד התחבורה בבקשה להפעיל ארבעה קווי שירות בשכונות העיר. בנוסף, לאחר שליחת המכתב ביקשה העירייה לתאם פגישה מול הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה, אך נכון למועד זה, טרם התקבלה תגובה בנושא”.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il
בין התחבורה הציבורית המבוססת על אוטובוסים/חשמליות לזו המבוססת על מוניות קיים מאבק היסטורי בן למעלה ממאה שנים. ברוב העולם המערבי נדחק מקומם של מוניות השירות, ולא בהכרח באופן מוצדק. בעשרות השנים האחרונות הרכב הפרטי מביס את התחבורה הציבורית המסורתית ותבוסה זו באופן מצטבר בעלת השפעות רעות.
באופן כללי ניתן לומר כי אוטובוסים חסכוניים במרחב, אך בזבזניים בזמן וכלי רכב פרטיים בזבזניים במרחב וחסכוניים בזמן. מוניות, כולל מוניות שירות, הן סוג של פשרה בין האוטובוסים המסורתיים לבין הרכב הפרטי, וסוג זה של תחבורה יכול לחסוך גם בזמן וגם במרחב. המודעות לפשרה זו ראויה לעלות.
ראה: “על מוניות אלמוניות” http://transportationet.com/2005/10/19/unonimous_taxis/
עיריית רמת גן מושחתת . עושה יד אחת עם דן. לרמתגנים מתייחסים כאילו לא צריך להשקיע בהם במרכזי קניות זולים יותר משופרסל שלי או מוניות שירות.
האמור הוא בעיקר לתושבי סביבת מרום נווה.
אז יש לי בשורה. לא כולנו עשירים להתנייד במוניות רגילות ממקום למקום והאואובוסים של דן פשוט סיוט. לכל מקום בנאלי וקרוב נדרשים שני אוטובוסים לרוב. פשוט בושה. לא מאמינה שיבוא ראש עיר שילחם ויעשה משהו בנדון. הכל דיבורים טרם בחירות. דיבורים כמו חול ואין מה לאכול. זו רמת גן. העיר שהרבה עוזבים אותה לטובת ערים נגישות וצעירות יותר.