מבט בדירת ה-4 חדרים (על 140 מ”ר ו-80 מ”ר מרפסת) במרכז גבעתיים שעברה שדרוג על ידי האדריכלית שירה מוסקל ומעצבת הפנים הדס רוט, בעלות הלל אדריכלות, זורק את הצופה ישר לתוך סט של סרט.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית
המוקפדות על הפרטים והקו העיצובי, לוקחים את הדירה בגבעתיים, מהפנטים את העיניים, ויותר מכל מעלים את השאלה, למה להסתפק בפחות, כשאפשר להפוך את החיים לאמנות.
עוצב עבור זוג בני 50 עם 2 ילדים
הדירה המוארת שמחולקת ל-2 חדרים ו-2 סוויטות, עוצבה באחת השכונות הפסטורליות בעיר, עבור זוג בשנות ה-50 לחייהם, להם שני בנים, האחד חייל והשני סטודנט שמגיע מפעם בפעם להתארח.
“כשפגשנו את בני הזוג לראשונה הם הגדירו את עצמם כסולידיים, ללא שאיפות מיוחדות ברמה העיצובית, אך לאורך התהליך גילינו זוג מאוד ממוקד, עם תשוקה אדירה והבנה מעמיקה באסתטיקה ובפרטים הקטנים” מספרת האדריכלית שירה מוסקל.
“בעל הבית הוא מהנדס בהכשרתו היה מאוד מעורב בפאן הטכני ותרם תרומה משמעותית במציאת פתרונות טכניים יצירתיים. דוגמה לכך הוא קיר הטלוויזיה שחוצץ בין הסלון למטבח ומהווה ציר חשוב ומרכזי בתפיסת התכנון והעיצוב.
“חזינו מהצד בהתפתחות שלהם, ברצון שלהם לייצר חללים מנומקים היטב שנראים ונחווים נהדר מכל זווית. כשהגענו לשלב העיצוב הסופי כולנו, כל הנפשות הפועלות, נשאבנו פנימה ונהנינו מכל דקה”, היא מספרת.
פרויקט בוטיקי איפשר שינויים משמעותיים
בזכות העובדה שמדובר בפרויקט בוטיק, מחלקת שינויי הדיירים של הקבלן המבצע, איפשרה התנהלות קלה וגמישות רבה. כמו גם הלימה בין מה שהובטח לרוכשים לבין התוצאה שהתקבלה.
“הבקשות הספציפיות שלנו טופלו בקפידה ולאורך התהליך ניכר היה שגם מצד החברה המבצעת יש רצון אמיתי לממש את האלמנטים בצורה הטובה ביותר, ולייצר פינישים מדויקים ומוקפדים”, מספרת מוסקל.
“מכיוון שה-layout (פריסת הדירה) המקורי היה מוצלח מלכתחילה, השינויים המבניים שביצענו הם יחסית מינוריים: התמקדנו בהעמדת הריהוט ובסנכרון המערכות על פיה והגדלנו את שטח המטבח על חשבון חדר שירות אותו הקטנו.
“המעטפת משופעת בוויטרינות גדולות מבעדן חודר לכל חלקי הדירה נוף אורבני מרשים, לכן נדרש כאן תכנון ממוקד שיגרום לדירה להרגיש חמימה, אינטימית וביתית. בתוך כך, מכיוון שאין בדירה מבואת כניסה מוגדרת, והכניסה היא ישירות לחלל הציבורי, חיפשנו דרכים יצירתיות להפוך את מה שנתפס תחילה כחיסרון, ליתרון”.
ספריית ברזל במרכז וטלוויזיה שהופכת ליצירת אמנות
אחד המאפיינים הבולטים של הדירה הוא חלוקה אופטימלית בין הציבורי לפרטי: החלל הציבורי הגדול מייצר חלוקה סימטרית להפליא ויוצר הפרדה ברורה בין אגף הילדים לאגף ההורים שנמצאים בשני קצותיו.
מאגף ההורים יציאה למרפסת גדולה והיקפית שצורתה L שמכפילה את אזור האירוח ועוטפת את מאסטר השינה של ההורים, שגם שם יש יציאה לעברה.
“עם פתיחת הדלת נכנסים היישר לסלון לכן חשוב היה לנו לייצר העמדה נכונה שתייצר מראה קליל ותחושה נעימה לאלה שנכנסים ולאלה השוהים במרחב. הצלחנו ליצור אווירה של welcome home בזכותה מרגישים בנוח מכל פוזיציה ונהנים מהקומפוזיציה שנגלית מכל זווית”, מוסיפה מוסקל.
“החלל הציבורי נסוב כולו סביב ספריית הברזל שבמרכז- אלמנט מאתגר מבחינה טכנית שנוצר מתוך הצורך למקם את מסך הטלוויזיה בפוזיציה שלא תחסום ותייצר תחושה של מרחב פתוח ככל האפשר. על מנת להמחיש את הוויז’ן הקליל עבדנו בתלת ממד ויצרנו יחד עם בעל הבית אלמנט שמתפקד ב- 360°”.
מסך הטלוויזיה מסתובב על הציר ופונה על פי צורך לכיוון הסלון או לחילופין לכיוון המטבח, מעברו השני מתגלה יצירת אמנות תמר ברניצקי.
“זו פעולה מכנית פשוטה שמשנה את ההוויה כולה, העובדה שאתה יכול לשבת מול מסך פעיל או לחילופין להנות מיצרית אמנות הופכת את החלל לחיי ודינמי באופן שממצה את הפוטנציאל”, מסבירה מוסקל.
הפרקט כאלמנט המקשר בין הניגודיות של הכהה לבהיר
אחד מהאלמנטים שהוגדרו מראש על ידי הקבלן היו פרופילי החלונות הכהים.
“החלונות אפשרו לנו לייצר מערכת קשרים בינם לבין אלמנטים שונים בחלל, בעוד שאר הפריטים רגועים יותר ומתאפיינים במיקס גוונים אפרפרים”, מספרת מוסקל.
“הפרקט יוצר טוויסט ומקשר בין המונוכרום הניגודי- בין הכהה לבהיר. הוא נתפס כאלמנט חם ופראי המשמש כרקע והופך את הדירה לבית לכל דבר.
“כך גם קיר הבריקים הבהיר בכניסה; בתחילה הם חששו מאסוציאציה כפרית אבל הטקסטורה והגוון שבחרנו הקנו לקיר מראה של לופט אורבני. החומר הבהיר יצר נדבך משמעותי בהוויה העיצובית ומאזן את העושר מסביב. אלמנט נוכח, לא נוכח”, מסכמת מוסקל.
לקיר הכניסה נבחרה שידה קונסולית מברזל מבית ‘וישס גלרי’ שיצרו גם את יחידת הברזל המודולרית שבמרכז החלל. גוף התאורה שמשתלשל מהתקרה הוא מבית היוצר של אמן התאורה איתי בראון.
אלמנט הברזל שחוצץ בין שתי הזירות מורכב משלושה עמודי ברזל מרצפה עד תקרה ביניהם שובצו מדפי עץ אלון בקומפוזיציה א-סימטרית שעל גבם הונחו חפצים וכלים נעים. ממנה ניתן כאמור להנות מהמטבח ומהסלון, בהתאם לפוזיציה הנבחרת. מערכות המדיה ממוקמות בארון ייעודי שתוכנן בכניסה לאגף ההורים.
המטבח תוכנן בצורת האות L ובמרכזו אי גדול וכהה, בעוד החזיתות שבהיקף משמשות לו כרקע בהיר. נבחרו עבורו חזיתות בטקסטורת אבן המעניקות לו חספוס עדין ומייצרות קונטרסט ביחס לחזיתות החלקות. המשטחים מעל עשויים לוחות גרניט פורצלן בעלי טקסטורת אבן נעימה למגע ומושלמת לאירוח.
בסמוך למטבח ממוקמת פינת אוכל מינימליסטית ל-4 אותה ניתן לפתוח לשולחן ארוך מתוך הבנה שמרבית האירוח יעשה במרפסת המרווחת. הקיר המקשר בין פינת האוכל לסלון משמש כפינת אתנחתא עדינה שמקלילה את הצבעוניות הכהה ומייצרת תנועתיות בחלל, בפרט הודות ליצירה נוספת של ברניצקי שמתכתבת עם הכרית שהונחה על ספסל העץ.
ליצירת קשר עם הלל אדריכלות, ניתן להתקשר למספר: 050-7808128 או להשאיר פרטים באתר האינטרנט.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il