יום ראשון , יולי 7 2024

גבעתיים היא אלופת ישראל בהתחדשות עירונית: 74% מסך הבנייה

ע"פ נתונים שפירסם אתר מגדילים, לקראת כנס ההתחדשות העירונית בשבוע הבא, גבעתיים מובילה ב-5 השנים האחרונות בבנייה בנוסף התחדשות עירונית. 74% מכלל הבנייה בתקופה זו הייתה במסגרת התחדשות עירונית, הבאה אחריה, השכנה רמת גן עם 66%

גם הם צפויים להתחדשות. הכ”ג פינת המאבק | צילום: אריאל ימיני
גם הם צפויים להתחדשות. הכ"ג פינת המאבק | צילום: אריאל ימיני

שלא במפתיע לאור הצפיפות הגבוהה פה והיעדר עתודות הקרקע הפנויות, גבעתיים היא אלופת הארץ בבנייה בנוסח התחדשות עירונית (פינוי בינוי ותמ”א 38).


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


מתוך כלל התחלות הבנייה בעיר בחמש השנים האחרונות (כ-2,100), כ-74% המהווים 1,551, נבנו במסגרת התחדשות עירונית.

נתון זה מקדים את רמת גן (66%), קריית אונו (55%), פתח תקוה (49%) ותל אביב (46%). רק לשם השוואה, בירושלים נרשמו רק 23% התחדשות עירונית.

גבעתיים ממוקמת במקום ה-13 הכלל ארצי מבחינת התחדשות עירונית, כשכל הערים מעליה הינן גדולות ממנה. שנת 2023 נחשבה לשנת שיא בכל הנוגע לבנייה שהינה התחדשות עירונית בגבעתיים, כאשר העיר, הייתה במקום ה-9 הכלל ארצי בהתחלות בנייה שמקורן בהתחדשות עירונית בכלל הארץ.

 

20 הערים המתחדשות ביותר בישראל ב-5 השנים האחרונות | נתונים: מתוך ההלמ”ס, באדיבות מגדילים
20 הערים המתחדשות ביותר בישראל ב-5 השנים האחרונות | נתונים: מתוך ההלמ”ס, באדיבות מגדילים

כאמור, כלל האיזור, גוש דן והשרון מהווה את הקטר הבולט של ההתחדשות העירונית בישראל, זאת לנוכח היעדר קרקעות ובמקביל רצון לייצר מבנים חדשים, טובים יותר ובעלי שטח איכלוס גבוה יותר. גבעתיים אף מעידה על ההתחדשות העירונית שלה ככזו שצפויה להתמודד עם הצפות ושטפונות, כפי שהצגנו בכתבה שעסקה בטענת משרד החקלאות כי העיר בסכנת הצפה.

יש לציין, מדובר בסקירה מיוחדת שנערכה לרגל כנס הנדל”ן הארצי השנתי של אתר מגדילים שייערך ב- 9 ליולי באצטדיון סמי עופר בחיפה.

כרמלה קופר, עורכת ראשית במגדילים הוסיפה: “פרויקטי ההתחדשות העירונית הולכים וצוברים תאוצה בעיקר במרכז הארץ ובשרון. לכן, למרות שהשיעור הארצי הממוצע של התחלות בנייה במסגרת התחדשות עירונית בחמש השנים האחרונות עומד על  17%, בחלק מערי המרכז והשרון יותר ממחצית הדירות החדשות נבנות במסגרת התחדשות עירונית והמובילה בניהם היא גבעתיים עם 74% מהתחלות הבנייה בחמש השנים האחרונות.

“לעומת זאת בערים כמו אשקלון, בית שמש ובאר שבע המדורגות בין עשרת הערים שבהן הייתה הכי בנייה חדשה בחמש השנים האחרונות, שיעור התחלות הבנייה בהתחדשות עירונית ביחס להתחלות הבנייה הכלליות הוא מזערי. אמנם כיום ניתן לראות במרבית הערים, גם בפריפריה התקדמות משמעותית בקידום תוכניות להתחדשות עירונית אולם המבחן האמיתי הוא מבחן הביצוע ולא תוכניות על הנייר”.

אולי יעניין אותך גם:

אירועי החופש הגדול בגבעתיים: הפנינג עם גמר היורו, ערבי זמר ופסטיבל היין

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. אי אפשר להשוות עיר בלי עתודות קרקע לעיר עם הרבה עתודות קרקע כמו רמת גן שמקימה שכונות חדשות מסביב לתל השומר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

ההודעה על סגירת המסעדה בגבעתיים | צילום: משטרת ישראל

מסעדה ברחוב כצנלסון בגבעתיים נסגרה לחודש – בשל העסקת פלשתיני

תפריט נגישות