יום שני , נובמבר 25 2024

מכה לאומית, קטסטרופה מקומית: רמת גן ה-3 בנפגעי קורקינטים חשמליים

לפני ירושלים ופתח תקווה. רמת גן משלמת את המחיר כציר מרכזי בדרך לתל אביב, כשהיא ניצבת במקום השלישי העגום במספר הנפגעים בתאונות קורקינט חשמלי בישראלי ב-2023. מנכ"ל אור ירוק: "חייבים לשנות את הכאוס הזה"

קורקינט חשמלי. כאוס תחבורת | צילום אילוסטרציה: Pexels
קורקינט חשמלי. כאוס תחבורת | צילום אילוסטרציה: Pexels

אם אתם קוראים שורות אלו ומחזיקים ברשיון נהיגה, הסיטואציה הבאה ככל הנראה אינה זרה לכם. ילד על קורקינט חשמלי שנע בתוך הכביש, לא ממש מבין את חוקי התנועה, ו”חותך” אתכם. אם עדיין לא נתקלתם בסיטואציה הזו, הרי שמזלכם שפר עליכם.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית

רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


מנתונים שפירסם השבוע אור ירוק -העמותה למאבק בתאונות דרכים בישראל, שנאספו מהלשכה המרכזית לסטטיטיקה (הלמ”ס), עולה כי מספר הנפגעים הכללי בתאונות קורקינט חשמליים בישראל קפץ ב-5% ב-2023, ביחס ל-2022, כש1,157 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים עם קורקינטים חשמליים בשנת 2023 לעומת 1,103 בני אדם שנפגעו בתאונות דומות בשנת 2022.

מספר הפצועים קשה בתאונות אלו עלה ב-20% מ-90 ב-2022 ל-108 ב-2023. כ-10% מכלל הנפגעים בתאונות אלו הם ילדים מתחת לגיל 16, גיל שאסור ברכיבה זו.

בכל הנוגע לרמת גן, הרי שהיא מתייצבת במקום ה-3 והעגום של נפגעי אופניים חשמליים ביחס לשאר המדינה. עם 55 נפגעים בסך הכל.

באופן לא מפתיע תל אביב מובילה את הקטסטרופה התחבורתית הזו, עם כשליש מכלל הנפגעים. יש שמיקומה של רמת גן כציר המוביל לתל אביב, ביחס עם העלייה בפקקים, עושים את שלו ומביאים אותה ל”הישג” המפוקפק הזה.

רמת גן במקום ה-3. נפגעים לפי ערים | נתונים: אור ירוק, צילום אילוסטרציה: Pexels
רמת גן במקום ה-3. נפגעים לפי ערים | נתונים: אור ירוק, צילום אילוסטרציה: Pexels

דוח זה מצטרף לדוח שפורסם לפני כחודשיים על ידי אור ירוק, שממנו עולה כי רמת היא המסוכנת ביותר לאזרחים מבוגרים ביחס לכל הערים האחרות בישראל.

מנכ”ל אור ירוק, יניב יעקב, אמר לאור הנתונים:

“מספר הנפגעים בתאונות עם קורקינטים חשמליים נמצא בעליה מתמדת, חלקם בתאונות במעורבות קורקינטים שיתופיים.

“השימוש בכלים חשמליים הפך פופולארי יותר ויותר בשנים האחרונות אך במקביל לא התווספו שוטרי תנועה, וערים רבות כלל לא סללו שבילי רכיבה בטוחים לרוכבים שיפרידו אותם מכלי הרכב ומהולכי הרגל. רבים רוכבים ללא קסדה ולא מצייתים לחוקי התנועה ופוגעים בתחושת הבטחון של הולכי הרגל. את הכאוס הזה חייבים לשנות באמצעות אכיפה משטרתית ועירונית ויצירת מרחב רכיבה בטוח יותר”.

אולי יעניין אותך גם:

קצינת תצפיתניות מרמת גן: “התצפיתניות שבשבי מלוות אותנו יום יום”

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

תיעוד האופניים והקורקינטים החשודים כגנובים. צילום: דוברות המשטרה

תושב תל אביב נעצר בחשד לגניבת אופניים וקורקינטים באיזור גבעתיים

תפריט נגישות