אופנוע מהווה אמצעי תחבורה יעיל וחסכוני, בעל יתרונות בהשוואה לרכב פרטי. האופנוע גוזל פחות מקום על הכביש, חוסך זמן נסיעה ופחות מזהם את האוויר, במצבי עומס האופנוע יכול לנוע במהירות בשעה שהנהג נאלץ להמתין בפקקי תנועה. אולם, הרכיבה על אופנוע מסוכנת באופן משמעותי יותר מאשר נהיגה ברכב בעל ארבעה גלגלים.
מנתוני אור ירוק עולה ש79 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022, 23% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים, נתון גבוה ביחס לשנים האחרונות, אך ירידה לעומת שנה שעברה בו היו 86 הרוגים.
31% מהנפגעים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2022-2018) בגבעתיים היו רוכבי אופנועים וקטנועים. סך כלל הנפגעים בגבעתיים ב5 השנים האחרונות היה 333 נפגעים מתוכם 103 רוכבי אופנועים. נתונים שמציבים אותה במקום הראשון והגרוע מבין כל הערים הגדולות בישראל.
אחרי גבעתיים (103 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות, 31% מכלל הנפגעים) תל אביב-יפו ניצבת במקום השני כאשר חלקם של הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר נאמד בשיעור של 26% מכלל הנפגעים בעיר (1,931 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים).
רמת גן נמצאת במקום השלישי כאשר חלקם של הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 25% מכלל הנפגעים בעיר (385 רוכבים שנפגעו בתאונות דרכים, מתוך סך של 1519 נפגעים).
עו”ד יניב יעקב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “ראשי הערים חייבים למפות את הרחובות והצמתים שבהם נפגעים רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים ולטפל באותן נקודות תורפה. זוהי אחריות משותפת של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וראשי העיריות”
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il