יום שני , נובמבר 25 2024

ר”ג: 171 בני אדם נפגעו בצמתים עירוניים ב-2020

מנתוני אור ירוק המבוססים על הלמ"ס, עולה עוד כי שלושה בני אדם נהרגו בתאונות בצמתים בעיר במהלך השנה החולפת. מנכ״ל אור ירוק: "התאונות אינן גורל משמים"

תאונות בצמתים עירוניים (תצלום אילוסטרציה Canva)
תאונות בצמתים עירוניים (תצלום אילוסטרציה Canva)

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס, בשנת 2020 (ינואר-נובמבר) נפגעו למעלה מ- 5,400 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים עירוניים, 48 בני אדם נהרגו, 416 מבין הנפגעים נפצעו באורח קשה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


בשנת 2020 לבדה מידי שבוע בממוצע נהרג אדם בתאונת דרכים בצומת עירוני, עלייה בהשוואה לשנה שקדמה לה.

ברמת גן נפגעו 171 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2020 (חודשים ינואר-נובמבר), מהם שלושה בני אדם נהרגו.

בעשור האחרון (2011-2020) נהרגו 12 בני אדם בתאונות בצמתים בעיר.

בגבעתיים הרוג אחד ב-2020 ונרשמה עלייה במספר הפצועים קשה בעיר לעומת 2019.

48 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים שאירעו בצמתים בתחום העירוני בשנת 2020 (ינואר-נובמבר), הרוג מדי שבוע בממוצע ועליה של חמישה הרוגים בהשוואה לכל שנת 2019.

בעשור שבין 2011-2020 נפגעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים בארץ קרוב ל-70 אלף בני אדם ונהרגו 442, כלומר 44 הרוגים בממוצע מידי שנה.

עוד עולה מן הנתונים, שבעשור האחרון נפגעו באורח קשה בצמתים אלה קרוב ל- 3,800 בני אדם.

פילוח נתונים ר”ג וגבעתיים

גבעתיים: 39 נפגעו ב-2020 מהם הרוג אחד, 30 פצועים קל ו-8 קשה. עלייה במספר פצועים קשה מ-2019 שם היו 3 פצועים כאלה. לא היו הרוגים  ב-2019 בתאונות בצמתים.

רמת גן: 171 נפגעו ב-2020, 3 הרוגים, 19 נפצעו קשה ו-149 קל. עלייה חדה מ-2019 שם 147 נפגעו, ללא הרוגים. עלייה גם של 17 נפגעים קל ו-2 קשה לעומת 2019.

בעשור שבין 2011 ל-2020 נפגעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים בארץ קרוב ל-70 אלף בני אדם ונהרגו 442 – 44 הרוגים בממוצע מדי שנה. עוד עולה מן הנתונים, שבעשור האחרון נפגעו באורח קשה בצמתים אלה קרוב ל- 3,800 בני אדם.

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “בכל שנה נפגעים אלפים ונהרגים עשרות בני אדם בתאונות דרכים בצמתים עירוניים, אך התאונות הללו אינן גורל משמים ובסדרה של פעולות פשוטות וזולות לביצוע ניתן לצמצם את מספר הנפגעים ולהציל חיים.

המספרים הגבוהים מחייבים את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ואת הרשויות המקומיות לטפל בצמתים המסוכנים בהקדם האפשרי. הצמתים האדומים והמסוכנים שבהם מתרחשות תאונות רבות ידועים ומוכרים ונדרש לטפל בהם באופן מידי על מנת להפוך אותם לבטוחים.

הטיפול כולל התקנת רמזורים או הצבת מעגלי תנועה וכן הגברה של האכיפה המשטרתית והתקנת מצלמות רמזור בולטות וגלויות, שירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום ולסכן את החיים של כולנו במפגש בין הדרכים”.

קיימות מספר דרכים פשוטות לשיפור תשתית הצומת כך שתסייע להגביר את הבטיחות בו ולצמצם את מספר התאונות והנפגעים:

• התקנת מעגל תנועה בצומת תסייע לריסון מהירות הנסיעה ותביא את הולכי הרגל לחצות את הכביש בשני מעברי חציה קצרים במקום באחד ארוך המסכן אותם.

• הוספת רמזור בצומת המחייב עצירה מוחלטת ומאפשר מעבר בטוח להולכי הרגל.

• משרד התחבורה צריך לבדוק שהצמתים מוארים היטב על מנת לאפשר לנהגים וליתר משתמשי הדרך ראות טובה גם בשעות החשכה על מנת שיוכלו להבחין בנהגים האחרים, בהולכי הרגל וברוכבי האופניים.

• יש לוודא כי בקרבת הצומת קיים שילוט המתריע בפני הנהג על התקרבות לצומת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

תיעוד האופניים והקורקינטים החשודים כגנובים. צילום: דוברות המשטרה

תושב תל אביב נעצר בחשד לגניבת אופניים וקורקינטים באיזור גבעתיים

תפריט נגישות