יום שני , נובמבר 25 2024

זינוק של 60% בנהגי רכב פרטיים שנהרגו ב-2019 לעומת שנה קודם

18 נהגי כלי רכב פרטיים קיפחו את חייהם בתאונות דרכים בתחום העירוני אשתקד לעומת 11 נהגים שנהרגו ב-2018. בר"ג נפגעו ב-2019 מספר הנהגים הנמוך מזה עשור. בגבעתיים נתונים זהים בשנתיים האחרונות

אילוסטרציה. תאונה ברחוב הירדן ברמת גן. צילום: רמת גן גבעתיים ניוז
תאונה ברמת גן (צילום: רמת גן גבעתיים ניוז)

עמותת אור ירוק פרסמה את הנתונים המבוססים של נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס) – 18 נהגי כלי רכב פרטיים נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2019 לעומת 11 נהגים שנהרגו בערים בשנת 2018 – זינוק של כ-60%.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


סה”כ ב-2019 נפגעו 4,834 נהגים בתאונות דרכים בערים, כאמור 18 מהם נהרגו, 179 נפצעו קשה ו-4,637 נפצעו קל. בחינת הנתונים הכוללת גם את הכבישים הבינעירוניים חושפת גם, כי בכל שנת 2019 נפגעו קרוב ל-10,000 נהגי רכב פרטי ו-87 מהם נהרגו.

ר”ג

2019: 69 נפגעו בסה”כ, מתוכם 5 באורח קשה ו-64 קל

מ-2010: 900 נפגעים, 1 הרוג, 34 בינוני ו-865 קל

גבעתיים

2019: 13 פצועים כולם קל

מ-2010: 222 פצועים, 1 הרוג, 2 קשה ו-219 קל

תאונה בר"ג איחוד הצלה
תאונה בר”ג (צילום תיעוד מבצעי איחוד הצלה)

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “התחום העירוני דורש מהנהגים יכולות נהיגה אחרות מאשר הכבישים הבינעירוניים. נהיגה בתוך רחובות צפופים, עם ריבוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים מחייבים את הנהגים לריכוז מקסימאלי ויכולת קריאה של מפת הסכנות.

למהירות הנסיעה יש קשר ישיר עם תאונות הדרכים ובעיקר היכולת להשפיע על חומרת הפגיעה. ריסון ומיתון מהירות הנסיעה יובילו לכך שגם במקרה ונהג לא שם לב להולך רגל או לרכב אחר הוא יוכל לעצור בזמן או במקרה של תאונה התוצאה תהיה כזאת שניתן יהיה להתאושש ממנה.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לעודד רשויות למתן ולרסן את מהירות הנסיעה עד ל-30 קמ”ש כנהוג בערים רבות באירופה. צמצום המהירות יביא גם לצמצום תאונות הדרכים ויציל חיים”.

הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול

קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדול משמעותית מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחן. לעומת שנת 2000, הנסועה השנתית גדלה ב-73.2%, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-96.6%, ואילו שטח הכבישים גדל ב-50.7%, ואורך הכבישים גדל ב-21.2% בלבד. 

בכל שנה מתווספים לכבישים כ-250 אלף כלי רכב פרטיים. הכבישים הפכו צפופים יותר ויותר בשנים האחרונות וכך גם הערים. בכל צומת עירוני גדל הסיכון לתאונת דרכים כאשר הקונפליקט בין משתמשי הדרך השונים לבין נהגי כלי הרכב הולך וגובר. בערים רבות באירופה הורידו לאחרונה את מהירות נסיעת כלי הרכב בכל הכבישים בעיר עד ל-30 קמ”ש. מתחילת שנת 2020 נהרגו 136 בני אדם בתחום העירוני ולמרות הסגרים הארוכים והירידה במספר כלי הרכב הנעים בכביש מדובר בעליה בהשוואה ל-131 בני אדם שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

תיעוד האופניים והקורקינטים החשודים כגנובים. צילום: דוברות המשטרה

תושב תל אביב נעצר בחשד לגניבת אופניים וקורקינטים באיזור גבעתיים

תפריט נגישות