מחאת תושבי מי ר”ג כנגד תאגיד המים העירוני ‘מי ר”ג’ נמשכת. התושבים טוענים, כי הם נדרשים לשלם חשבונות גבוהים בצורה משמעותית ללא סיבה נראית לעין.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית
לפני כחודשיים פרסמנו, כי מתארגנת תביעה ייצוגית של תושבים מול התאגיד. סמוך לפרסום הכתבה, נפתחה קבוצה חדשה בפייסבוק בשם ‘רמת גן נוזלת’, שצוברת תאוצה. בקבוצה ארגנו מחאות מול בניין עיריית ר”ג, עד שהסגר האחרון עצר את הפעילות. כעת, עם סיום הסגר, צפויה להתקיים מחאה נוספת כבר בשבוע הבא 27.10 ב-18:00, הפעם מול ביתו של ראש העיר בר”ג.
מחאת התושבים עלתה לכותרות שוב בעקבות פנייתה של משפחה אחת בר”ג, שגרה ברחוב יוסף הגלילי בעיר באותה הדירה כבר 14 שנה. הסיפור נשמע מוכר- חיובים מופרזים, לפעמים 400% יותר מהחיוב בחודש מקביל בשנה שעברה.
ברקע, אבי המשפחה, עמית הראל, שחלה בסרטן ומאושפז תקופה ארוכה. מוניקה רעייתו טוענת כי הם לא מקבלים תשובות ברורות ממי ר”ג וגם זה אחרי שהם מנסים להשיג את המענה הטלפוני שלהם במשך שעות במקרה הטוב.

“מאז יוני 2019 בעקבות נזילה שתוקנה כל החשבונות מעל 700 ש”ח. זאת למרות שבעלי בניתוחים, אשפוזים, טיפולים, בדיקות וביקורות מאז דצמבר 2019”, טוענת מוניקה.
החשבון האחרון שקיבלנו היה 876 ש”ח. לפני הנזילה החיוב הממוצע שלנו היה כ-300 ש”ח, סביר למשפחה של 5 נפשות. פניתי לתאגיד מי ר”ג במייל ודרך האתר ואמרו לי טלפונית שיש לי שוב נזילה. שני אינסטלטורים הגיעו, בדקו ולא מצאו שום דבר.

בתאגיד הסבירו שהחיובים בגלל תקופת הקורונה, שנמצאים יותר בבית ושכנראה בפסח עשינו ניקיון גדול. מוזר שדווקא חשבונות החשמל שלנו יותר נמוכים. אין לנו בריכה או גינה וגם לא תמי 4 או מדיח. אין שום סיבה לקפיצה של 400 אחוז בחיובים”, סיפרה מוניקה.

תושבת ר”ג שיתפה, כי בחודש דצמבר 2019 בדצמבר התקבלה הדיאגנוזה לגבי בעלה, עמית ואז הם נערכו לטיפולים הכימותרפיים. “היה ניתוח בתחילת פברואר ומסוף פברואר אנחנו בטיפולים כימותרפיים כל שבועיים .יש לעמית סרטן לימפומה הודג’קין .בהתחלה זה היה טיפול חד יומי ולאחר מכן עברנו לפרוטוקול קשוח יותר 3 ימים ברציפות של טיפולים ואז עוד יום ביום השמיני, וכך כל שבועיים. לא עשיתי ניקיון פסח, כי עמית היה מאושפז פעמיים עקב סיבוכים”.
“בנוסף, יש לנו מנוי לספיבק ולשיעורי שחייה, אז יש אפשרות להתקלח שם. המון פעמים הילדים התקלחנו שם אז פחות צרכנו מים בבית. מדובר בעוד 500 ש”ח בחודש, זה מכביד עלינו כלכלית ומונע מאיתנו להיצמד לתקציב שיש לנו וחוששים לקרוס כלכלית”, הוסיפה מוניקה בדאגה.
במי ר”ג אמרו לי שלקחו את שעון המים לבדיקה ובכלל זו הייתה בקשה שלי לבדיקה. הם לקחו רק ביום ראשון האחרון ב-18.10. והם אומרים שיש להם חודשיים לבדוק בנוסף, אני כבר חצי שנה מבקשת שיעדכנו את ההנחה וישלחו שובר חדש. זה קרה רק אחרי שפניתי לעירייה בבקשה לעזרה עם הנושא. בינתיים הגיע עוד חשבון מים של 800 ש”ח שגם אותו שילמתי”.
תגובת מי רמת גן: “הצריכה בבית משפחת הראל עלתה לפני כשנה. למקום נשלח איש שטח מטעם התאגיד ששלל נזילה, הצלבה או חיבור פיראטי. משכך, הוחלט לשלוח את מד המים לבדיקה חיצונית ולאפשר הסדר תשלומים עבור חשבונות שלא שולמו בחצי השנה האחרונה. עם קבלת תוצאות הבדיקה נשוב ונעדכן אשר לתוצאותיה. מי רמת גן מאחל לעמית הראל רפואה שלמה ומהירה”.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il