לפי תוכנית העבודה של משרד החינוך תלמידי כיתות ג’-ד’ ילמדו במתכונת מלאה כשהם מחולקים לחצאי כיתות במתכונת קפסולות, בעוד כיתות ה’-ו’ ילמדו במתווה משולב הכולל למידה מרחוק ולפחות 2 ימי למידה במוסדות החינוך. גם כיתות ז’-י”ב ילמדו במתווה משולב זהה.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ העירונית
עינת גבריאלי, תושבת גבעתיים, חברה הנהלה בהנהגה ארצית: “למידה מרחוק ברוב המקרים לא עבדה. אחד מ-2 הימים המוצעים הוא יום שישי, בפועל הילדים ילמדו 9 שעות בשבוע. ביתר הזמן הם לבד, יקבלו משימות בלמידה מקוונת, שלא תמיד יש מי שיבדוק אותם וזה עוד לפני נזקים אחרים חברתיים, התמכרות ברשת, השמנה ועוד”.
גבריאלי פרסמה לאחרונה פוסט שהפך וויראלי שקיבל 900 שיתופים ואלפי תגובות. “לא ראיתי הרבה זמן כזו הסכמה רחבה. הורים כתבו לי תגידי לי איפה להיות ומתי, אנחנו באים. רעש עוזר, אם ההורים יתאחדו ויצעקו גם לנו יפתחו כמו שפתחו למסעדנים ולקבוצות אוכלוסייה אחרות. לא ראיתי הרבה זמן כזו הסכמה רחבה”, סיפרה.
אנחנו יושבים כרגע על תוכנית שתצא בימים הקרובים. השטח בוער, ההורים מודאגים ומחכים רק להנחיה מה לעשות. העיתוי הוא עכשיו לצאת מהבית ולעשות משהו שהוא יותר מסתם הפגנה.
גבריאלי הביעה דאגה מהפערים שעלולים להתרחב: “הורה שיש לו כסף יכול לתת לילד שלו שיעורים פרטיים לעומת הורה אחר שהמצב הכלכלי שלו פחות טוב או עם פחות ציוד קצה. בנוסף, הורים נאלצים להיות עם הילדים בבית ולהיפגע מזה מבחינה כלכלית”.
גבריאלי, מרכזת את צוות בתי הספר היסודיים בהנהגה הארצית, שהייתה שותפה למו”מ מול משרד החינוך: “היינו שותפים לשיחות זום, העלינו את הדרישות שלנו, למשל ילדי קשב וריכוז, למידה מרחוק שלא מתאימה לכל הילדים, שילדי מכיתות ה’ ומעלה לא קיבלו מענה בסבב הראשון והמורים שלהם היו בקפסולות”.
גבריאלי, אמא לילדה שעולה לכיתה ו’ וילד שעולה לכיתה ד’ בבית ספר ברנר בגבעתיים: “האבסורד הוא שהבן שלי ירוויח על חשבון הבת שלי בגלל הקפסולות. שלושה שבועות לפתיחת שנת הלימודים אפילו המורים והמנהלים עוד לא יודעים איך השנה הקרובה תיראה, חוץ מהמתווה שפורסם. המון חוסר ודאות שגורם ללחץ לגדול. מרגישה שהפקירו את הילדים. אובדנות, חרדות, בדידות, פגיעה ברשת. המצב הזוי בכל רמה, לא נתפס. לפי נתונים שאני מכירה אין תחלואה גבוהה בכיתות ג’ ו-ד’, כך שהם לא צריכים ללמוד בקפסולות, ואם הם לא ילמדו בקפסולות אז הכיתות הגבוהות יותר יכולות ללמוד יותר מפעמיים בשבוע”.
בנוסף, גבריאלי מציגה נתון נוסף שגורם לתדהמה: “אחד הדברים ההזויים פה הוא שעד לפני יומיים למדו בבית ספר של החופש הגדול מכיתות א’ עד ד’ בכיתות מלאות בחסות משרד הבריאות ומשרד החינוך, כלומר כשנוח אפשר. הילדים האלה כבר היו כמה חודשים בבית, בקיץ ביטלו להם תנועות ומחנות נוער, אסרו קייטנות מגיל 10 ומעלה. יש פתרונות, אפשר לחפש מרחבי למידה, אפשר לבטל קפסולות, אפשר לעשות משמרות, צמצום מספר המבוגרים שיכול לפגוש כיתה. הקפסולות האלה זה פיקציה, כי אותם ילדים נפגשים אחה”צ עם חברים, הולכים לחוגים, מתערבבים. ניתן לצמצם מקצועות ולהתמקד במקצועות ליבה”.
כמו כן, חשוב לגבריאלי לציין כי החיצים שלה לא מופנים לצוות המורים או להורים. “אין לי חלילה טענה להורים או למורים, הם מבולבלים בעצמם. המורים של הילדים שלי עשו עבודה מדהימה, אבל זה לא מספיק. נראה שאף אחד לא חשב עד הסוף על המתווה הזה. נזקי הקורונה אנחנו פוגשים עכשיו, אבל הנזקים המצטברים של הילדים אני לא יודעת מתי נראה, אף אחד לא חושב על טובת הילד”, הדגישה.
“אנחנו יושבים כרגע על תוכנית שתצא בימים הקרובים. השטח בוער, ההורים מודאגים ומחכים רק להנחיה מה לעשות. העיתוי הוא עכשיו לצאת מהבית ולעשות משהו שהוא יותר מסתם הפגנה”, שיתפה גבריאלי.
בהנהגת ההורים חשבו על פתרונות יצירתיים למחאה והרימו קמפיין עם סרטוני ילדים שפונים אל שר החינוך יואב גלנט ומבקשי את עצתו מה לעשות בזמנם הפנוי כשההורים בעבודה. מעניין מה לשר יש לומר.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il