יום רביעי , אפריל 17 2024

כמה אתם מכירים את רמת גן?

כנס רמת-גן לתולדות העיר וסביבתה נערך בבית קריניצי זו השנה הרביעית ברציפות, ביום שני האחרון (15.10). הכנס, שהתקיים כחלק מפעילות שימור המורשת העירונית, נפתח בשני מושבים אדריכליים מקצועיים והסתיים ביציאה לסיורים אורבניים רגליים.

סיור ברחבי העיר
סיור ברחבי העיר

האירוע נערך במעמד ראש עיריית רמת-גן שהציב את שימור המורשת העירונית ברשימת יעדי העיר ובהשתתפות 100 תושבים ואדריכלים.

כמחווה ללב ההיסטורי של עיר הגנים, עסק האירוע בתכנון העתידי ובשימור של אתרים במרכז העיר, בהם כיכר רמב”ם, רחוב יוספי, שדרות הילד, בית מועצת הפועלים, בית קריניצי, מחנה השלישות, בית הכנסת הגדול ועוד. בתום ההרצאות התקיימו סיורים רגליים מודרכים בלב העמק ובגן אברהם, שם ציינו לא מזמן 70 שנה להשבעת צה”ל.


לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים  – רמת גן  ניוז
רוצים להגיב לכתבה, כנסו לקבוצה  – רמת גן ניוז – כל מה שקורה בעיר



רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


 

ראש עיריית רמת-גן בכנס הרביעי לתולדות העיר
ראש עיריית רמת-גן בכנס הרביעי לתולדות העיר

משתתפי האירוע נחשפו לנדבכים בסיפור העירוני, שאפשרו להם להכיר את הלכי הרוח, האופנות והסגנונות שהיו נהוגים בחברה הישראלית וברמת-גן, ובמקביל גילו אנקדוטות ופנים נוספות לדמויות הרבות שפעלו כאן, לצד קבלת חומר למחשבה תכנונית על מראה העיר המתחדשת לצרכי הזמן המשתנים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות רמת גן להצטרפות
כל כותרות השבוע ישירות למייל –
הירשמו כאן



אדריכל נאור מימר, שהעביר הרצאה בכנס בנושא שימור בית קריניצי ובית מועצת הפועלים: “בית העיר יעבור טיפול שימורי שידגיש את רבדיו המקוריים, לצד עיבוד אדריכלי חדיש ומתקדם לאגפים המודרניים, על מנת לתת כבוד לעברו מחד ושימושים עדכניים מאידך, וממנו תצא בשורת השימור לכלל העיר. בית מועצת הפועלים הוא פרויקט אדריכלי מרתק כדוגמה  לשימור שהחזיר מבנה מפואר, שהפנים שלו עוצר נשימה, לשימוש הציבור”.

אדריכלית נעה שק שכתבה את סקר השימור של בתי העיר חשפה במהלך הכנס סודות מרתקים של התפתחות שטח השלישות ברמת-גן, כולל שרידים של עמודים רומיים, קברים מוסלמיים, תותחים תורכיים, מצוקי כורכר טבעיים ועוד.

ראש עיריית רמת-גן: “הכנס שכבר הפך למסורת, מאפשר לנו לחשוף את סיפורה של עיר הגנים, להכיר דמויות רבות שפעלו כאן, הגו, תכננו, ובנו לנו עיר לתפארת. תושבים חדשים, כמו הורים צעירים, צריכים להכיר את עברה של העיר, את ‘אילן היוחסין’ הרמת-גני, על מנת להעביר את המורשת שלה ואת הד.נ.א של מייסדיה”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן. צילום (ארכיון) דוברות עיריית רמת גן

שאמה הפסיד בתביעה בגלל תגובה בפייסבוק: “עלול להשפיל את התובע”

תפריט נגישות