יום חמישי , מרץ 28 2024

“השטח המשותף הפך למדרשה לא חוקית”: מכתב התראה לפני נקיטת הליכים נשלח למקום

עשרות בני אדם פוקדים את המקום, ללא היתרים וללא הסכמת הדיירים, מידי יום ואף הציבו שני  תאי שירותים בחצר המשותפת. עו"ד ברזילי, הרץ למועצת העיר, הגיש מכתב התראה לפני תביעה. המדרשה: "מדובר בפוליטיקאים מנסים לאסוף קולות בדרכים עקלקלות".

המדרשה שנפתחה בשטח המשותף בבניין המגורים
המדרשה שנפתחה בשטח המשותף בבניין המגורים

לפני כחודש סיפרנו לכם על קבוצת חרדים השתלטה באופן לא חוקי על שטח משותף בבניין מגורים בדרך נגבה 50 שברמת גן ופתחה בו ישיבה ובית כנסת אליו מגיעים עשרות בני אדם ביום. השטח שאמור לשמש כמחסן לדיירים נמצא מתחת לאדמה וגודלו כ-300 מטרים, בעבר הפעילו במקום חנות בגדים אך עקב צו בית משפט פונתה החנות, השופט קבע כי “לא חוקי להפעיל במקום עסקים”.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


על פי ההסכם מול הדיירים, כל פעילות במחסן תתבצע באישורם, אלא שלפני כחודש וחצי קבוצה הבעלים של הנכס השכיר את המקום לגוף שהחליט להקים בית מדרשה ובמקביל להציב תאי שירותים בחצר המשותפת שלך הדיירים. לאחר פנייה לעיריית רמת גן, פקחים של העירייה פינו את תאי השירותים מהחצר, אך לא פעלו בכדי לפנות את המדרשה הבלתי חוקית, שהכריזה על עצמה כבית כנסת כשהבינה שעומד בפנייה פינוי.

המדרשה שנפתחה בשטח המשותף בבניין המגורים
המדרשה שנפתחה בשטח המשותף בבניין המגורים

הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ חדשות רמת גן – להצטרפות
כל כותרות השבוע ישירות למייל – הירשמו כאן


עורך דין רועי ברזילי, המתמודד למועצה העירונית עם סיעת הצעירים אשר עומד בראשה, הגיש לבית הכנסת הבלתי חוקי כתב התראה לפני תביעה אך הם טרם הגיבו עליו. עו”ד ברזילי אמר כי “אחרי שהמדרשה הבינה שהיא בסכנה הם הגדירו את המקום כבית כנסת. יש מישהו בעירייה שמפחד לפנות מקום כזה”. עוד הוסיף עו”ד ברזילי כי “החיים של הדיירים הפכו לסיוט, במקום מבוצעות אזכרות ואירועים דתיים עד שעות הלילה הקטנות”. לדבריו, “מדובר מקום שמכיל עשרות בני אדם, באופן שמסכן את חייהם. המבנה לא תואם להתקהלות, מדובר במרתף”.

הקמת בית כנסת מנוגדת גם לתוכנית שחלה באזור וגם להיתר. “לא רק שלא ניתן להוציא היתר בנייה במקום זה אלא שאפילו לא הוגשה בקשה לשינוי ייעוד המחסן לבית כנסת “, הוסיף עו”ד ברזילי. מעבר לכך, הדיירים לא נתנו הסכמתם, שזהו אחד הקריטריונים לקבלת היתר.

המדרשה שנפתחה בשטח המשותף בבניין המגורים
המדרשה שנפתחה בשטח המשותף בבניין המגורים

א’, דיירת הבניין אמרה כי “החצר הפכה להיות מעין מרפסת, הם הציבו בחוץ מקום לספרים, מחנים את המכוניות, האופניים וטוסטוסים, זה נהיה טירוף. אין מקום לעבור”. עוד הוסיפה א’ כי “הם חושבים שאף אחד לא יעיז לפנות בית כנסת ואולי עבור חלק מהדיירים זה נכון אבל שאר הדיירים מוכנים ללכת עד הסוף כדי שזה לא יהיה שם”.


לחצו לייק לעמוד הפייסבוק והישארו מעודכנים  – רמת גן  ניוז
רוצים להגיב לכתבה, כנסו לקבוצה  – רמת גן ניוז – כל מה שקורה בעיר


“הם הפכו מחסן לבית כנסת מתחת לנפש שלנו, בשמחת תורה היו צרחות מהבוקר עד הלילה. עשינו הפגנות נגדם אבל זה לא עזר”, אמרה א’. לדבריה, “החרדים שבמקום שמו שלטים בלי רשות, והעירייה זה לא מעניין אותם. יש שם עשרות אנשים שנכנסים ויוצאים מדובר בבית כנסת קטן מאוד שלא יכול להכיר כזו כמות של בני אדם”.

מהעירייה נמסר בתגובה כי “לאור חשד לביצוע שימוש חורג בנכס המדובר מתבצעת בימים אלו חקירה בנושא. עם גיבוש הממצאים יועבר תיק החקירה למחלקת התביעה, לשם קבלת החלטות ונקיטת פעולות אכיפה בהתאם. יצוין כי בעקבות פעילות האכיפה אשר ננקטו על ידי מחלקת הפיקוח על הבניה, נהרסו על ידי הבונים חדרי שירותים שנבנו ללא היתר בניה בסמוך לבניין”.

מהמדרשה נמסר בתגובה כי “לא קיבלנו מכתב משום עו”ד, ולכן אין לנו מושג במה מדובר. מאז ומעולם המקום היה חנות פעילה והומה אדם, הפעילות הנוכחית הרבה יותר שקטה, והיא מועילה במיוחד לנוער שבמקום שישוטטו בגנים ציבוריים ויעשו נזקים לעיר, לעצמם ולאחרים, הם מגיעים לקבל כלים מדהימים להצליח בחיים. התהליך הפרוצדורלי מול הרשויות בעיצומו, השכנים מאוד שמחים על פתיחת המקום שנותן מענה לכולם באופן שווה ומאידך שומר על השקט באזור. זה כבר לא סוד שפוליטיקאים כאלו ואחרים מנסים לאסוף קולות בדרכים עקלקלות שאינן ראויות”.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות
לקריאת כל התגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

עגלות קפה ברמת גן. צילום: ליאור שמחי

קפה בגינה – המיזם שיחזיר את הקהילתיות לרמת גן?

תפריט נגישות