יום שישי , מרץ 29 2024

קו המשווה: מה חושבים המתמודדים לראשות העירייה בנושא הפיקוח על הפעוטונים

מה עמדתך ביחס לפיקוח על פעוטונים ובמידה ותיבחר לראשות העירייה, איך תפעל לקידום הנושא?

הורי הפעוטונים דורשים פיתרון, צילום אילוסטרציה
הורי הפעוטונים דורשים פיתרון, צילום אילוסטרציה
ישראל זינגר, צילום: יח"צ
ישראל זינגר, צילום: יח”צ

ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר: “לאור אירועי ההתעללות שנחשפו לאחרונה בגנים ובמעונות לגיל לידה עד 3, החלטנו להקים מערך הדרכות לגננות וסייעות הגנים הפרטיים במימון העירייה.


רוצים להדליף? שלחו וואטסאפ

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו


צוותי הפדגוגיה העירונים יקיימו מערכי הדרכות והשתלמויות לכל הגנים שיביעו הסכמתם. במקביל, בוחנת העירייה הקמת מנגנון למתן תו תקן עירוני, שיינתן לגנים הפרטיים שיצטרפו באופן וולנטרי.

ההחלטה התקבלה לאחר חשיבה משותפת של ראש עיריית רמת-גן, ישראל זינגר עם חברת מועצת העיר, ד”ר שולמית ביסמנובסקי, מומחית לחינוך הורות וניהול ודוברת ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל”.

עו"ד גלעד שריר, צילום: יח"צ
עו”ד גלעד שריר, צילום: יח”צ

חבר המועצה, עו”ד גלעד שריר: “צריך פיקוח ואכיפה חד משמעית. לדעתי מצלמות 24/7 הן חלק מהפתרון והפתרון הנכון יותר הוא אכיפה של חוקים יעודיים, אשר ניתן לבצע במספר דרכים ותוך מתן תמריצים.

אני מאמין שעלינו כרשות לקחת אחריות נוספת להסדיר את הרישוי של מסגרות יום לפעוטות ולבצע פיקוח סדור של מסגרות אלו הפועלות ברחבי העיר ואליהן מגיעים מאות מילדי העיר מידי בוקר ואפעל לכך כראש העיר הבא של רמת גן.

בעיניי לקיחת אחריות זו הינה חלק בלתי נפרד מהשירות אותו אנו כערייה מחוייבים בו לתושבי העיר, במיוחד כאשר מדובר בפעוטות ותינוקות חסרי ישע הזקוקים לסיוענו ואין מי שיזעק את זעקתם.

הצבת המצלמות מבחינה חוקית איננה יכולה להיעשות אלא בהסכמה ולכן עירייה בראשותי תקדם בשלב ראשון תו תקן עירוני שכל מסגרת לגיל הרך אשר תבקש לקבלו תעבור הכשרות והשתלמויות על ידי העירייה ותפתח את דלתה בפני יחידת פיקוח ייעודית שתוקם לנושא. זוהי תפיסת עולמי אשר רואה את החובה שלנו למתן רצף חינוכי מפוקח מהבוקר ועד שעות אחר הצהריים, תוך דאגה לתשתיות מספקות וראויות, סביבת לימוד מיטבית, נוחה ומרווחת”.

ליעד אילני, צילום: יח"צ
ליעד אילני, צילום: יח”צ

חבר המועצה, ליעד אילני: “העירייה בראשותי תיקח אחריות עירונית על מסגרות חינוך לגילאי 0-3 וזאת כחלק ממהפכת החינוך לגיל הרך שאבצע בעיר.

נקים רשות חינוך עירונית לגיל הרך שתפעיל, תפקח ותכשיר כוח אדם לתינוקיות ולפעוטונים עירוניים לגילאי 0-3, בין אם בהפעלה עצמית ובין אם באמצעות זכיינים. בפני ההורים ברמת-גן תעמוד האפשרות לשלוח את ילדיהם למסגרות עירוניות או לאלו הפרטיות על פי החלטתם.

נקצה חללים מאובזרים בטיחותית ובמצלמות ונשכירם באופן מסובסד למפעילים ולגננות שיחויבו בהשתלמויות פדגוגיות ובעמידה בתקן האיכות העירוני.

נתגבר את מערכת החינוך לגיל הרך ונוסיף תקני פיקוח על פעילות הגנים הפרטיים לגילאי 0-3.

נפרסם תו איכות לגני ילדים פרטיים ונעודד מפעילי גנים פרטיים וגננות להצטרף מרצונם לאמנה שירותית, שתחייב אותן בהכשרה מתאימה ובפיקוח. רשימת הגנים הפרטים בעלי תו האיכות העירוני תפורסם לציבור.

נקדם חקיקה שתכניס קריטריונים חינוכיים ומערכות להגנה ולפיקוח על ביטחון הילדים בעת קבלת היתר הפעלת עסק לגני ילדים”.

תא"ל אילן ביטון, צילום באדיבות מטה הבחירות של הליכוד
תא”ל במיל’ אילן ביטון, צילום באדיבות מטה הבחירות של הליכוד

תא”ל במיל’, אילן ביטון: “בטיחותם וביטחונם של ילדי הגנים מחייבת התייחסות מקיפה, יסודית ואחראית. אין ספק כי נוכח האירועים האחרונים ובכלל, נדרשת עבודת מטה, בלוח זמנים קצר, אשר יובילו אנשי מקצוע ותכליתה לבחון ולהמליץ על האפשרויות והפעולות אשר ניתן לבצע בהקשר זה.

לצערי, מרבית גני הילדים פועלים תוך העדר פיקוח והנחיות מחייבות, לפיכך נדרש להשית כללים חדשים ומחייבים לרבות אמצעי צילום וניטור, ביקורת פתע, גורמי פיקוח בדמות אנשי מקצוע, אמנת שירות חינוכית, צוותים משולבים של אנשי חינוך והורים ועוד. בנוסף, יש לקבוע מנגנון אכיפה, מעקב ובקרה.

נושא זה יהיה מהראשונים שיעלו לדיון על שולחן ראש העיר לאחר הבחירות ויקבל מענה מלא בשיתוף נציגי ההורים”.

אריה מזרחי, צילום: באדיבות מטה הבחירות
אריה מזרחי, צילום: באדיבות מטה הבחירות

אריה מזרחי: “הפיקוח יהיה ע”י מינוי מפקח/ת, לגני הילדים הפרטיים, לא יינתן רישיון עסק ללא אישור המפקח/ת, וכמובן התנאי שיהיו מצלמות שניתן להכנס אליהם ולעקוב אחרי כל הגנים גם מרחוק,בנוסף לביקורים במקום, ברשימתנו גננת בעלת ניסיון של 30 שנים,יהודית רוקח בעלת גן “פינוקי” שהצטרפה לירוקים בר”ג , ותהיה בצוות החינוך, אחראית על הגיל הרך. בראשות ד”ר אבי ליליאן מנהל מכללת מגן דוד ירוק”,ואנוכי מורה מנהל ומחנך,וזוכה פרס ישראל לחינוך בביה”ס “שבח מופת” בת”א, ומתמחה בחינוך מיוחד, יו”ר הירוקים בר”ג, חבר מועצת העיר, ומועמד לראשות העיר.

לא פחות חשוב מועמדת נוספת שהיתה אחות בית ספר, רות פולק, שתהיה אחראית על נושא הבריאות בגנים ובמערכת החינוך, ולגיל המבוגר בו היא מתמחה, אבקש להוסיף זה היבט שלא נתנו עליו את הדעת ואנו מצעים, פתרון טוב ואיכותי למערכת החינוך, וגם לגיל המבוגר,לא נשכח את התעללות גם בהם, ובכל חסרי הישע. בקיצור, אספק תשובה נאותה להתעללות בילדינו ונכדנו, ובהורינו ובסבים שלנו, חייבים להקים מנגנון הגנה ופיקוח לבעיה שנוגעת בכולנו”.

שלומי הראל, צילום: יח"צ
שלומי הראל, צילום: יח”צ

שלומי הראל: “אנקוט צעדים דומים לאלו של עיריית תל אביב לאחרונה, שהחליטה לאמץ תוכנית כוללת לאחר עבודת מטה אינטנסיבית בשיתוף גורמי העירייה וצוות אמהות, כך ראוי לעשות גם ברמת גן.

יש לקבל אחריות ולהעמיק את מעורבות העירייה בתחום החינוך מגילאי לידה עד שלוש בדגש על גנים פרטיים ומעונות יום. תחום הגיל הרך יעבור בעירייה למינהל החינוך וכך ניתן לייצר רצף טיפולי וחינוכי בגילאי לידה עד 6. זהו מהלך שמדינת ישראל היתה צריכה להוביל ולצערי למרות תמיכת כלל הגורמים המקצועיים נמנעה לעשות זאת עד היום.

היות שאין בסמכותה על פי חוקי המדינה לכפות פיקוח, תייצר העירייה תו תקן עירוני וולנטרי לגנים פרטיים, שבכדי לקבלו הגנים יעברו הדרכות שונות שישפרו את בטיחות הגן ויתרמו גם להכשרה המקצועית של הגננות ובתמורה ינתן לגנים ליווי בירוקרטי ורגולטורי שיקל על קיום הגן.

בנוסף, נגביר את הבנייה של מעונות יום נוספים ברחבי העיר על מנת שיותר משפחות זכאיות יוכלו ליהנות מהם”.

אביהו בן משה, צילום: יח"צ
אביהו בן משה, צילום: יח”צ

סגן ראש העירייה, אביהו בן משה: “האירועים האחרונים במעונות ברחבי הארץ ובפרט בעירנו רמת גן מחייבים אותנו לפעול ברמה המקומית למקסום מניעת מקרים אלו. אני מבקש להקים מוקד צופה שבו יותקנו מצלמות בכל מעונות היום של בית עמנואל. לדרוש מכל העמותות המפעילות מעונות יום או מפעילים פרטיים להציב מצלמות שיחוברו אף הן למוקד הצופה.

בנוסף, אני מציע להנפיק תו עירוני של אגף החינוך לכל המעונות שיסכימו למהלך ויצירת מסמך התחייבות של המוסדות השונים בעיר אשר יאשר לנציגי הרשות להיכנס ולבקר בכל עת”

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל info@rgg-news.co.il

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות
לקריאת כל התגובות

תגובה אחת

  1. שלום רב!
    שמי יגאל אלוש ואני בעצמי התמודד לראשות העיר רמת גן בבחירות 2018,
    אנוכי עבד נאמן לצדק חברתי ולוחם מאד מוכר וממובילי הדעה והדרך מקצה עד קצה המדינה בכלל הנושאים והתחומים. אנחנו פועלים ללא מורא ללא משוא פנים ומהווים מודל לחיקוי.
    אני כותב כאן את דעתי ודרך טיפולי כולל הגישה .
    אני מבקש לפנות מכאן לישראל זינגר חברי וראש העיר, אנא קדם מהלך זה ואם בא לך תפרגן לי חח העיקר שיצא משהו

    א. על ראש העיר לחפש בתקנות או בנוהלים או בחקיקה או חוזר מנכל וכו, תקנה לשעת חרום המאפשרת לו להוציא צו מינהלי או צו דומה בסמכות ראש העיר בתמיכת רוב במועצה.
    ב. לאסוף ולחבק את ההורים הנפגעים שבנם הוכה ומצולם, שתי משפחות מספיק, לגשת איתם לבית המשפט לעינייני משפחה יחד עם פקידות סעד ורווחה, וכל גוף שיכול להיות מעורב מהבחינה של טובת הילד ושלום הילד אפילו המועצה לשלום הילד, ויחד לגשת לבית המשפט ולבקש ולדרוש צו תפיסה על המתקן הציבורי גן הקטנטנים של יעל, לעניות דעתי מעצם ההגדרה ״גן״ המושא נהיה ציבורי וקיימות סמכויות נרחבות לפעולת הרשות ובית המשפט, ברור שכשאני ראש העיר בסיטואציה כזו הפעילות באותו רגע הבקשה לתפיסה. שלא נעשתה עד כה
    ג. ובמידה ולא יודע מה יהיה ולא ינתן צו תפיסה, אנחנו כעירייה
    מיד נעביר את חסרי הישע ונרחיק אותם מיד המעוול, ונקים מקום חלופי זמני מאובזר במלואו, ונביא את סבא אמנון ביגלמן לנהל.
    ד. במקביל ובהמשך, הגש יחד עם ההורים להגיש תלונה נגד הגננות ההנהלה וכלל הנוכחים והנוגעים בעסק, אדרוש להעביר את כולם מכונת אמת ואם לא יסכימו זו תהיה בעיה שלהם בהמשך,
    ה. כראש עיר אדרוש ומן הסתם קיימת תכונית מפורטת שדברים מסוג זה לא יוכלו להיתכן, ובכן אדרוש והמסד תקן ועוד הנוגע לזכות לפתוח גן לקטנטנים ו/או כל עסק עם פרטי ועם עמותה וכו, העוסקים הללו יתבקשו לעמוד בסטנדרטים,
    ו. מיד כשהכנס לעירייה האסוף את כלל הגננות המטפלות והמנהלות של הפעוטונים הודה להם והגיש להם דרישה שכל אחת ואחד יעבור בהסכמה מכונת אמת שמעבירים לפניהם תמונה תמונה של כל ילד ושואלים עשית ראית שמעת,
    ז. אדרוש הסכמה על וויתור סודיות רפואית ורישום משטרתי וכן אישפוזים דוח סוציאלי עם קיים תיקי בית משפט וחקירת שב״כ זו תהיה רמת הדרישה ממנהלי הפעוטונים לעובדיהם כאשר אני ראש העיר בודק טופס טופס
    ח. לא בעד מצלמות כי אנו בעולם מופרע עם פריצות בקלות למצלמות רשת כאלה ושאלוהים ישמור ידוע שמעבירים תמונות של ילדים ופעוטות לדרקנט
    הגנים כולם וגם פעוטונים יאפשרו לשני הורים עד ארבע כניסה חופשית וישירה עם מפתח משוכפל שתהיה באפשרותם לבקר ביקור פתע בכל זמן נתון,
    ט. כל מקרה נשיכה או פגיעה פיזית יגרום למעון לאבד ניקוד מתוך ניקוד מיטיב שלא הפרסמו כעט הוא חלק נוסף ממערך שלם
    י. תמיכה סיוע טיפול וחיבוק לכלל הגננות והקמת מערכת סיוע תמיכה וכו שתלווה תטפל ותעזור למורים מורות גננות ומטפלות בקשיים בחייהם והתיסכול עלול להתבטא על ילדי העיר, הם ידאו שאני שם בשבילם ולא יהיה להם כאב וצער את כולם נחבק באהבת חינם
    וכן ברור שכל מה שנכתב לפני היה צריך לקרות מזמן ואפילו אין צורך בתקציב נוסף הפתרון כאן וקיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אולי יעניין אותך גם:

אכיפה של שוטרי התנועה של מרחב דן ושוטרי תחנות רמת גן- בני ברק, גבעתיים ומסובים בנקודות מרכזיות. צילום: דוברות המשטרה

מורידים את האופניים החשמליים: 153 דוחות נרשמו ברמת גן, גבעתיים והסביבה

תפריט נגישות